دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
عجب شیر پرس - عضو هیات مدیره سازمان بورس با تاکید بر اینکه بازار سهام از دلایل کافی برای رشد برخوردار است، گفت: سهامداران با تنوع بخشی در سبد سهام خود می‌توانند ریسک موجود در بازار را مدیریت کنند که اگر سهامداران آنها را مدنظر قرار دهند، می‌توان گفت که بازار هیچ جایی برای نگرانی ندارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «رضا عیوض‌لو» روند فعلی معاملات بورس را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: بازار سهام پس از نوساناتی که در ۲ سال گذشته تجربه کرد، به لحاظ بازدهی نسبت به سایر بازارها با عقب‌ماندگی همراه شد، همچنین از سوی دیگر شاهد تورمی بودیم که می‌توانست درآمد شرکت‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی به انتشار ماهانه گزارش عملکرد شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: ‌گزارش شرکت‌ها نشان دهنده عملکرد مطلوب و نیز رشد در فعالیت آنها بوده است؛ بنابراین بازار سهام از دلایل کافی برای رشد برخوردار است.

عیوض‌لو خطاب به سهامداران اعلام کرد: با توجه به اینکه اکنون بازار سهام در موقعیت مناسب قرار گرفته، بنابراین بهتر است تا سهامداران به طور حتم به صورت غیرمستقیم به بازار ورود کنند و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به ورود سرمایه‌های خود در بورس کنند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران باید به این موضوع آگاه باشند که صندوق‌‎های سرمایه‌گذاری ضمن کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، همیشه در بلندمدت بازدهی مطلوبی را عاید سرمایه‌گذار خواهند کرد.

وی معتقد است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری همیشه به اندازه سرمایه‌گذاری مستقیم و نیز خرید سهام در بازار بازدهی معقولی را در اختیار سهامداران قرار خواهد داد.

عیوض‌لو اظهار داشت: در وضعیت فعلی و به دنبال نوسانات حاکم در بازار، سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق‎های سرمایه‌گذاری بهترین راهکاری است که می‌توان به سهامدار ارائه کرد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس، معاملات بورس را همراه با ریسک دانست و گفت: سهامداران با تنوع بخشی در سبد سهام خود می‌توانند ریسک موجود در بازار را مدیریت کنند و به هیچ عنوان سرمایه‌گذاران نباید در سبد سهام خود به یک سهم اکتفا کنند.

وی اعلام کرد: این مسایل جزو مواردی است که اگر سهامداران آنها را مدنظر قرار دهند می‌توان گفت که بازار هیچ جایی برای نگرانی ندارد.

عیوض‌لو با بیان اینکه اکنون میزان ورود نقدینگی به بازار در حال افزایش است، افزود: تا زمانی که ثبات در متغیرهای اقتصادی کشور وجود داشته باشد، اتفاق خاصی تهدید کننده معاملات بورس نیست.

عضو هیات مدیره سازمان بورس با تاکید بر اینکه صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام بهترین گزینه برای انتخاب سهامداران است، گفت: در این صورت سهامداران می‌توانند با نگاه بلندمدت خود به بورس از نوسانات احتمالی و نیز ضرر و زیان در این بازار در امان باشند. این مساله مهمترین توصیه‌ای است که می‌توان به سرمایه‌گذاران داشت.

وی با تاکید بر اینکه سهامدارانی که در سال ۹۹ و در اوج روند صعودی شاخص بورس وارد بازار شده بودند اگر در آن زمان اقدام به خرید صندوق سهام کرده بودند سود می‌بردند، اظهار داشت: این موضوع نشان از آن دارد که صندوق سرمایه‌گذاری به عنوان برنده اصلی برای سرمایه‌گذاری در بورس تلقی می‌شود.

عیوض‌لو ادامه داد: زمان ایجاد نوسانات در بازار مشخص نیست و ممکن است این نوسانات برای بازه زمانی کوتاه یا بلندمدت بر بازار حاکم باشد اما در این زمینه سرمایه‌گذاران می توانند با سرمایه‌گذاری در صندوق سهام از ریسک احتمالی بازار در امان باشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: