دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
عجب شیر پرس - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی در تامین مرغ گرم وجود ندارد، گفت: روزانه بین ۱۸۰ تا۲۸۰تن مرغ گرم در استان توزیع می شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، خسرو شهبازی تصریح کرد: به دلایل مختلفی در برهه ای از زمان  به مدت ۱۰ روز مرغداران اقدام به جوجه ریزی نکردند بااین وجود دولت و جهاد کشاورزی توانست وضعیت بازار را مدیریت کند تاهیچ روزی بازار بدون مرغ نباشد بطوری که برخی جوجه ها در سن ۲۸روزگی جهت تامین نیاز بازار کشتار شدند.

وی بافزود: در روز۱۲ فروردین که ادعا می شد در بازار مرغ، کمیاب شده، ۶۷۰تن مرغ توزیع  شد، حتی در برهه ای برای تنظیم بازار ۲۰۰تن مرغ از ترکیه نیز وارد استان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: از اولین روزهای سال جاری هیچ گونه کمبودی در بازار مرغ نداشتیم  و روزانه ۲۴۰تن مرغ گرم و ۷۰تن مرغ منجمد در سطح استان توزیع می شد.

وی در خصوص  علت تشکیل صف مرغ در برخی نقاط شهر نیز یاد آورشد: عطش بازار و اختلاف قیمت ها از دلایل عمده تشکیل صف مرغ در بازار بود.

شهبازی ادامه داد: کمبود نهاده های دامی و عدم پرداخت تسهیلات بانکی برای خرید مرغ و جوجه برای مرغداران از جمله مشکلات مرغداران استان است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: