شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
رئيس کميسيون صادرات و مديريت واردات اتاق بازرگاني تبريز گفت:
عجب شیر پرس - بايد همکاري نزديکي بين دولت و بخش خصوصي صورت گيرد و در توليد، بازرگاني و اقتصاد دست بخش خصوصي بازتر باشد.
به گزارش روزنامه عجب شير؛ رئيس کميسيون صادرات و مديريت واردات اتاق بازرگاني تبريز گفت: در حال حاضر در کشورمان توليد و صادرات با مشکلات فراواني روبرو است، که بخشي از حل اين مشکلات در دستان بخش خصوصي و بخشي در دستان حاکميت است. وي افزود: توليد نيازمند دستگاه هاي بروز و جديد است و متاسفانه عمر مفيد دستگاه هاي توليدي بسياري از شرکت ها به پايان رسيده است و فرسوده شده اند. بنابراين براي اينکه ما به سمت جامعه بروز حرکت بکنيم، نيازمند ابزارها و دستگاه هاي مدرن با فناوري بالا هستيم و امروز واردات دستگاه ها با هزاران مشکل در کشور صورت مي گيرد و نبايد اجازه بدهيم در بلندمدت توليد در کشورمان از بين برود.
سيد يوسف حسيني بيان کرد: بعد از توليد، برندسازي خيلي مهم است و برند در کل دنيا حرف اول را مي زند و متاسفانه در کشور ما روي برندسازي سرمايه گذاري هاي لازم انجام نشده است و شايد تعداد برند در کشور انگشت شمار باشد. در بازارهاي هدف مجموعه هاي موفق هستند، که داراي برند هستند. وي تصريح کرد: اکنون توليدکنندگان خرد از بازارهاي هدف غافل شده اند، زيرا هزينه برندسازي به خصوص هزينه هاي نمايشگاهي و رفت و برگشت بسيار بالا است.
عضو اتاق بازرگاني تبريز در ادامه به مشکلات صادرات پرداخت و گفت: مهمترين مشکل ما در صادرات نبود لجستيک يا مريض بودن لجستيک است. حتي گاها مسافرت هاي کاري تجار با مشکلات عديده اي روبرو است و نيازمند تسهيل فرايند مسافرتي تجار هستيم. وي با تاکيد گفت: 2 سال است که قول کشتي هاي تندرو در مسير درياي خزر را به ما داده اند ولي متاسفانه خبري نيست. وي با اظهار اميدواري اشاره کرد: خوشبختانه اکنون در اوراسيا و بخصوص در کشور روسيه نگرش هاي خوبي براي تجارت با ايران وجود دارد و از بهترين فرصت هايي است که شايد دوباره تکرار نشود.   
رئيس کميسيون صادرات و مديريت واردات اتاق بازرگاني تبريز در پايان خاطرنشان کرد: بايد همکاري هاي نزديکي بين دولت و بخش خصوصي صورت گيرد و در توليد، بازرگاني و اقتصاد دست بخش خصوصي بازتر باشد و دولت بيشتر به عنوان ناظر کارها فعاليت بکند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: