شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد
عجب شیر پرس - رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با افزایش درصد تامین اجتماعی در عوارض پروانه ساختمان، ساخت‌وساز به ویژه در حاشیه شهر قفل می‌شود و مردم به دنبال ساخت بدون پروانه و خلاف می‌روند و ساخت‌وسازهای خلاف ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، غلامحسین صاحبی در خصوص افزایش درصد بیمه تامین اجتماعی در پروانه‌های ساختمانی اظهار کرد: در گذشته مجلس قانونی تصویب کرده بود که وقتی شهرداری پروانه ساختمانی صادر می‌کند، شهروندان باید درصدی از مبلغ عوارض پروانه را به حساب تامین اجتماعی واریز کنند که این رقم ۱۰تا ۱۵ درصد بود.

وی افزود: امسال مجلس مصوبه‌ای داشت که این رقم براساس متراژ پرداخت شود که شهروندان باید به ازای هر متر ۲۵۰ هزار تومان به تامین اجتماعی پرداخت کنند. این موضوع به معضل تبدیل شده است. مبلغ پرداختی بسیار کلان بوده و تا ۲۰ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. نمایندگان مجلس طرحی دادند تا این قانون را اصلاح کنند.

صاحبی بیان کرد: با این قانون مردم دچار مشکل شده‌اند. فیش‌ها در حال صدور است و مردم به شورا مراجعه کرده و اعتراض می‌کنند.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بیشترین آسیب به حاشیه شهر وارد می‌شود، زیرا در داخل شهر قیمت ملک بالا است و این مبلغ رقم زیادی نمی‌شود. در حاشیه شهر مبلغ ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان نیز برای بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با این قانون ساخت‌وساز به ویژه در حاشیه شهر قفل می‌شود و مردم به دنبال ساخت بدون پروانه و خلاف می‌روند و ساخت‌وسازهای خلاف ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: