شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
استاندار:
عجب شیر پرس - استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی به صورت ویژه برای دریافت تسهیلات به بانک مرکزی لینک شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، محمدرضا حسین نژاد در همایش صنعت گران، کارآفرینان، کشاورزان و دامپروران که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی دهم خرداد ماه در شهرستان شیروان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از بیشترین مراجعاتی که به ما انجام می شود در ارتباط با اخذ تسهیلات است.


وی با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری مجوز دریافت ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شد ‌و بانک مرکزی نیز در جلسه حضور داشت و تضمین اعطای وام نیز داده شد، افزود: اما در عمل زمانیکه تولیدکنندگان و ... برای دریافت تسهیلات مراجعه می کنند اعلام می شود که نسبت مصارف به منابع زیاد است و امکان اعطای تسهیلات وجود ندارد.


حسین نژاد ادامه داد: یکی از درخواست های مهم ما آن است که این استان به بانک مرکزی لینک شود تا مسائلی همچون مصارف به منابع مطرح نشود تا بتوان این تسهیلات را برای رشد و توسعه استان استفاده کرد.


وی به موضوع انتقال آب از منطقه گلیل و سرانی نیز اشاره و بیان کرد: برای اینکه این پروژه هر چه  سریع تر عملیاتی شود نیاز به آن است تا مصوبه ماده ۲۳ اخذ شود.


وی تصریح کرد: در حال حاضر اگر یک صنعت برای راه اندازی مراجعه کند حتی یک لیتر آب در کمیسیون تخصیص آواره می شود چراکه دو سوم دشت های استان ممنوعه است.


نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: امیدار هستیم این موضوع با حضور دکتر قالیباف و هیات همراه هر چه سریع تر محقق شود.


وی به پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان نیز اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم برای اجرای این پروژه یک راه عملیاتی پیدا شود.


استاندار خراسان شمالی افزود: در گذشته فاینانسور چینی آمادگی برای اجرای این پروژه داشت اما بنا به دلایلی اجرایی نشد و با توجه به ارتباطاتی که هم اکنون با این کشور وجود دارد امیدواریم پروژه به سمت عملیاتی شدن پیش رود.


وی به اشاره به پروژه راه بجنورد به جنگل گلستان گفت: ۳۵ کیلومتر از ساخت این پروژه باقی مانده و بیشترین تصادفات نیز در این مسیر رخ می دهد و امیدوار هستیم این پروژه زودتر به پایان برسد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: