جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
استاندار چهارمحال و بختیاری:
عجب شیر پرس - استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد جامعه باید زمین کافی را تامین و در اختیار آن‌ها قرار دهیم، گفت: جهاد خانه‌سازی مددجویان باید با قوت ادامه پیدا کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، غلامعلی حیدری ۱۰ خردادماه در جشنواره مهر رضوی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمیته‌امداد یک نهاد خیری و مردمی است، اظهار کرد: این نهاد توانسته اعتماد مردم را با عملکرد خوب خود جلب کند و در این چند دهه منشا خیر بوده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: کمیته امداد امام خمینی به فرمان امام راحل تشکیل شد و اقدامات ارزشمندی را در کمک به نیازمندان داشتند، مردم‌یاری و مردم‌نوازی از ویژگی‌های این نهاد است و عملکرد این نهاد را می‌توان از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا قوی‌تر از گذشته پیش می‌رود، گفت: کمیته امداد امام خمینی در مناطق محروم به ایجاد اشتغال و توانمندسازی محرومان می‌پردازد که این مسئله از راهبردهای انقلاب اسلامی است، همچنین این نهاد در ساخت مسکن محرومان گام‌های موثر و بلندی برداشته است.

حیدری با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی ره با اعطای تسهیلات در راستای خودکفایی نیز گام بر می‌دارد، توضیح داد: باید به جای دادن ماهی به فرد نیازمند به او ماهی‌گیری بیاموزیم، کمیته‌ امداد در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است، شاهدیم که افراد با تسهیلات اندک توانسته‌اند برای خود اشتغال ایجاد کنند، نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری بالا است، اما قطعا خواهیم توانست با حمایت این خط را بشکنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد جامعه باید زمین کافی را تامین و در اختیار آن‌ها قرار دهیم، توضیح داد: جهاد خانه‌سازی باید با قوت ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به مشکل تامین آب شرب در چهارمحال و بختیاری، گفت: حدود ۲۰۰ روستا در این استان با تانکر آبرسانی می‌شد، سال گذشته گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ موجب قطعی آب شد، خوشبختانه فاز اول طرح آبرسانی نیمی از جمعیت استان وارد مدار شد، خطوط پدافندی اجرا و تعدادی طرح آبرسانی برای تامین آب پایدار نیز در دست اجرا است.

حیدری تاکید کرد: یکسال از سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری می‌گذرد، اولین تخصیص اعتبارات سفر در آذرماه انجام شد، به‌علت برودت هوا امکان عملیات عمرانی وجود نداشت، اما حرکت‌های خوبی در استان با تخصیص اعتبارات آغاز شده است و در آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

در ادامه جاسم محمدی- مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره)چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسئولیت واقعی کمیته‌امداد خدمت بی‌منت به نیازمندان است، اظهار کرد: راهبرد این نهاد در ابتدا شناسایی نیازمندان واقعی و اخذ بهترین شیوه برای کمک و توانمندی این افراد است.

وی با اشاره به اینکه شاهدیم خیرین و نیکوکاران باوجود مشکلات اقتصادی سال گذشته کمک‌های چشمگیری را به نهاد کمیته امداد داشتند، گفت: سال گذشته خیرین ۱۹۳ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف به این نهاد کمک مالی کردند.

محمدی بیان کرد: امروز جشن خودکفایی ۲۰۰۰ مجری طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی در شهرکرد برگزار شد، همچنین ۱۶۶۵ لوازم ضروری بین مددجویان توزیع خواهد شد.

وی از کلنگ‌زنی ۵۵۵ مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و یادآور شد: همچنین ۲۰ واحد مسکونی مددجویی در استان افتتاح می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: