دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
سرپرست جهاد کشاورزی اردستان:
عجب شیر پرس - در روزهای گذشته شهروندان مهابادی با تأکید بر لزوم افزایش نظارت‌ها از کیفیت پایین، کم‌فروشی و همچنین تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در شهر خود گلایه‌مند بودند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، شهروندان می‌گویند نانوایی‌های شهر مهاباد اردستان اکثر روزها یا تعطیل هستند و یا آرد ندارند که بخواهند نان پخت کنند.

محمد یکی از شهروندان مهابادی می‌گوید: نظارت‌ها باید بیشتر شود، زیرا ساعت مشخصی برای پخت نانوایی‌ها در مهاباد وجود ندارند و شهروندان را دچار سردرگمی کرده است.

همچنین ساکنان برخی از مناطق شهر اردستان از تعطیلی نانوایی این قسمت از شهر به دلیل کمبود آرد گلایه‌های خود را برای ما ارسال کردند و می‌گویند به علت تعطیلی نانوایی شهرک ما، به ناچار باید نان را از نانوایی محله‌ها دیگر خریداری می‌کنیم.

نانوایان می‌گویند، آردی که اختصاص می‌یابد، کم است و ساعتی پس از آغاز پخت، تمام می‌شود و اگر قرار باشد سهمیه آرد نانوایی‌ها به همین منوال باشد نانوایی را تعطیل می‌کنیم، زیرا هزینه و درآمدها به همدیگر نمی‌صرفد.

برای بررسی مشکلات نانوایان شهرستان اردستان به سراغ سرپرست جهاد کشاورزی اردستان رفتیم تا دلایل مشکلات به وجود آمده را جویا شویم.

کسر ۲۵ درصد از کل سهمیه آرد اردستان به دلیل تخلفات نانوایی‌ها

محمد امینی اظهار کرد: در مرحله سوم ساماندهی نانوایی‌ها و شناور شدن سهمیه آرد، سهمیه نانوایی‌ها بر اساس عملکرد ماهانه و تراکنش فروش نان ماه قبل نانوایان محاسبه می‌شود که در صورت فروش کمتر یا بیشتر نان، سهمیه آرد نیز کم خواهد شد.

وی افزود: در نانوایی‌های شهرستان شاهد یک بی‌نظمی در سهمیه پخت و ساعت‌های فعالیت نانوایی بودیم که با اجرای مرحله سوم بسیاری از تخلفات برطرف می‌شود و مبنای تعیین سهمیه آرد در رعایت زمان پخت نان و نوع استفاده متعارف از دستگاه کارت‌خوان و تراکنش‌ها خواهد بود.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه ۸۵ واحد نانوایی در سطح شهرستان اردستان فعالیت می‌کنند که به دلیل رصد هوشمند، ۲۸ واحد نانوایی با کاهش شدید سهمیه آرد مواجه شدند، تصریح کرد: اکنون به‌طور ماهانه ۱۰۵۰۰ کیسه آرد در شهرستان اردستان تخلیه می‌شود که ماه گذشته ۲۵ درصد از کل سهمیه آرد شهرستان به دلیل تخلفات نانوایی‌ها کسر شد.

امینی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان کمبود آرد وجود ندارد و حتی با توجه به جمعیت اردستان آرد مازاد نیز توزیع می‌شود، ولی از این پس سهمیه تخصیصی به نانوایی‌ها بر اساس تراکنش‌های آنان در سامانه نانینو (سامانه نظارت بر عرضه هوشمند نان) انجام می‌شود و سهمیه آرد نانوایانی که در این بستر فعالیت نمی‌کنند، قطع می‌شود.

وی در خصوص گلایه شهروندان درباره صف‌های طولانی برخی از نانوایی‌ها، گفت: در اجرای مرحله سوم ساماندهی نانوایی‌ها مشخص شده است که هر واحد نانوایی با توجه به نوع نان که پخت می‌کند باید چه تعداد نان را به هر مشتری بدهد. به‌عنوان مثال حداکثر نان تافتون برای هر نفر ۵۰ و نان قپی برای هر مشتری ۲۵ عدد است که اگر نانواها بیشتر از این تعداد بفروشند شامل امتیاز منفی و کسر سهمیه آرد می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه تخلفات در نانوایی‌هایی شهرستان اردستان بسیار زیاد بود که با اجرای مرحله سوم ساماندهی، بسیاری از تخلفات جلوگیری می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: