پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
عجب شیر پرس - نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت‌: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از بدنه این وزارتخانه است و به دلیل آشنایی با مشکلات و مسائل حوزه تعلیم و تربیت می تواند رای اعتماد مجلس را کسب کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مسلم صالحی در مورد توانمندی رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم کشور است که طی سال های اخیر دچار نوعی بلاتکلیفی شده به طوری که ادامه این وضعیت به نفع نظام تعلیم و تربیت کشور نیست باید هر چه زودتر این وزراتخانه تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: رهبر انقلاب مطالبات جدی در حوزه آموزش دارد و باید نمایندگان در این راستا برای کمک به ساماندهی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

نماینده مردم اقلید در مجلس با اشاره به سوابق صحرایی بیان داشت: وی از بدنه آموزش و پرورش است و با مشکلات و مسائل این حوزه آشنایی دارد و می تواند رای اعتماد مجلس را کسب کند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد؛ جلسه رای اعتماد وی ۹ خرداد برگزار می شود.

وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت و اخیرا با حکم رییس جمهور به عنوان سرپرست آموزش و پرورش منصوب شد.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: