دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان غربی گفت: میزبانی مسابقات بین‌المللی کشتی جام تختی در ارومیه فرصـت مغتنمـی است تـا بـار دیگر سیاسـت‌های دولت مردمی برای تقویت بسـترهای توسـعه پایدار و اعتلای استعدادهای منحصربفرد استان بررسی و بیان شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه و در آستانه برگزاری مسابقات جام تختی در ارومیه گفت: موقعیـت جغرافیایـی آذربایجـان غربـی و نیـز بهـره منـدی از ظرفیـت نیـروی جوانی باعث شـده تا ورزش از ارکان اساسـی تحقق توسـعه مبتنی بر عدالت باشـد.

وی افزود: رابطه متقابـل بیـن ورزش، سیاسـت، فرهنـگ و جامعـه از ایـن جهـت در ایـن خطـه اهمیت دارد کـه می‌توانـد زمینه‌هـای لازم بـرای عقلانیـت اجتماعی، ثبات سیاسـی و نشـاط اجتماعـی را به وجود آورد.

به گفته وی، کوچه پس کوچه‌هـای ایـن اسـتان مملـو از اسـتعدادهای منحصـر بفـردی اسـت که مـی‌توانـد تامین کننـده تیـم‌هـای ملـی والیبـال، کشـتی، فوتبـال و دیگـر رشـته‌هـای ورزشـی باشـد.

وی ادامه داد: تاریخچـه ورزش در ایـن اسـتان و حضـور قهرمانانـی ملـی از ایـن دیـار در کسـب افتخارآفرینـی‌هـای جهانـی موجب شـده تا آذربایجـان غربـی همـواره سـهمی سـترگ در اعتلای نـام ایـران در مجامع جهانی داشـته باشـد.

معتمدیان اضافه کرد: بـرای تـداوم ایـن مسـیر درخشـان و شـکوفایی ظرفیـت هـای جدیـد، معرفـی توانمندی‌هـای اسـتان و از همـه مهمتـر توسـعه نشـاط اجتماعـی بـه منظـور جلـب مشـارکت‌هـای مردمـی در خلـق زمینـه‌هـای توسـعه؛ دیپلماسـی ورزشـی یکـی از سیاسـت‌هـای جـدی دولـت مردمـی در این اسـتان پایـه گـذاری و اجرایـی مـی‌شـود.

به گفته وی، میزبانـی از رویدادهـای مختلـف ملی و بین المللـی ورزشـی فرصـت خوبـی بـوده تـا هم کشـورهای منطقـه و هـم دیگـر کشـورها بـا سـرزمینی غنـی از ظرفیـت‌های خـدادادی و انسـانی به نام آذربایجان غربی آشـنا شـوند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: بر این باوریم که انسـان سـالم، جامعه سـالم و زندگـی سـالم هدف توسـعه پایدار اسـت و پیامدهـای اقتصـادی، اجتماعـی، سیاسـی و امنیتی آسـیب‌های اجتماعی بسـیار گسترده اسـت و یکی از پایدارتریـن راه‌های جلوگیری از ناهنجاری‌هـای رفتـاری و سالم‌سـازی محیـط و زندگـی اجتماعـی توسـعه ورزش و همگانـی کـردن آن اسـت.

وی یادآور شد: توسـعه ورزش را بـه عنـوان اقدامـی اساسـی بـرای تامیـن و تربیـت سـرمایه انسـانی سـالم و تندرسـت یـک وظیفـه ملـی می‌دانیـم و ضمـن تاکید بـه متولیـان امـر کـه عمومـی سـازی ورزش زیربنـای سالم‌سـازی و زمینه بروز خلاقیت‌ها و شـکوفایی اسـتعدادهاسـت بر این امر نیز برنامـه ریـزی‌هـای بلند مدتی صـورت گرفته کـه در کنـار توجـه بـه ورزش‌هـای پایـه و همگانـی، ورزش قهرمانـی نیـز یکـی از ارکان مهـم اعتلا و پیشـرفت هدفگـذاری شـود.

معتمدیان اظهار کرد: توسـعه ورزش قهرمانـی پیـش زمینه کسـب موفقیـت در رقابت‌هـای جهانـی و المپیـک اسـت لـذا ضمـن رایزنـی‌هـای گسـترده بـا وزارت ورزش و جوانـان و فدراسـیون‌هـای ورزشـی، تلاش شـده تـا آذربایجـان غربـی بیـش از پیـش در میزبانی از رقابت‌های جهانی برای تحقق دیپلماسـی ورزشـی پیشگام شده و چشـم اندازی روشـن پیشـروی این اسـتان باشـد.

وی افزود: قهرمانـان مطـرح ورزشـی آذربایجان غربـی بویـژه شـهر ارومیـه بـه عنـوان پرچمـداران اعتالی نام ایران و این سـرزمین پرافتخـار قابـل احترامنـد و تلاش و راهبـرد دولـت مردمـی نیـز فراهم سـازی بسـترهای رشـد و شـکوفایی اسـتعدادهای نوجـوان و جـوان بـا اسـتفاده از تامین زیرسـاخت‌های ورزشـی، میزبانـی از رویدادهـای ملـی و بین المللـی و حمایـت از تیـم‌هـای ورزشـی اسـت.

معتمدیان ادامه داد: از زمـان شـروع بـکار دولت سـیزدهم ایـن اسـتان توانسـته شـاهد رشـد شـاخص هـای ورزشـی در تامین امکانـات و فضاهای ورزشـی و میزبانـی از رویدادهـای جهانـی و معرفـی ورزشـکاران جـوان به اردوهـای ملی باشـد لـذا ایـن توانمنـدی در ایـن اسـتان وجـود دارد تـا پیشـگام دیپلماسـی ورزشـی باشـد و سیاسـتگذاری ورزشـی و فرهنگـی بـه عنـوان راهبـردی اساسـی از طریـق سـاز وکارهـای دیپلماسـی ورزشـی منجر بـه ارتقای رشـد اقتصـادی و اجتماعـی شـود.

وی در پایان بـا آرزوی موفقیـت بـرای ورزشـکاران حاضـر در ایـن رویـداد مهـم، گفت: امیدواریـم تیـم‌هـای شـرکت کننده خارجی با خاطراتی خـوش از این دیار راهـی کشـورهای خـود شـوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: