پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
معاون پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:
عجب شیر پرس - معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف ۸۰۰ موتورسیکلت در ۲ روز گذشته (۳۰ و ۳۱ اردیبهشت) به دلیل تخلفات پلاک خبر داد و گفت: مخدوش کردن پلاک جرم مشهود است و همه موتورسیکلت‌های متخلف به پارکینگ منتقل می‌شوند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سرهنگ احسان مومنی روز دوشنبه با اشاره به تردد حدود چهار میلیون موتورسیکلت در سطح شهر تهران اظهارداشت: طرح «موتوریار» که از ۲ سال گذشته برای ایجاد نظم در ترافیک موتوری پایتخت به صورت مستمر اجرا شده و همچنان نیز با قوت در حال اجرا است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: دستکاری پلاک‌های موتورسیکلت‌ها مسئله‌ای امنیتی است و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امنیتی و اجتماعی تهران را موتورسیکلت‌هایی با پلاک مخدوش عنوان کرد و افزود: بسیاری از سرقت‌ها توسط این موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود که برخورد با آن را مطالبه جدی مردم و تکلیف پلیس کرده است.

دستکاری پلاک‌های موتورسیکلت‌ها مسئله‌ای امنیتی است و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می‌شود

توقیف ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف در ۲ روز/مخدوش کردن پلاک جرم مشهود است

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: اکنون پلیس راهور به همراه یگان‌های انتظامی در سطح شهر تهران برای ایجاد امنیت به طور جدی با موتورسیکلت‌های متخلف برخورد می‌کنند و همه موتورهایی که پلاک آنها به هر شکلی مخدوش باشد، توقیف و راهی پارکینگ می‌شود.

موتورسیکلت فقط توسط مالک آن آزاد می‌شود

سرهنگ مومنی به مسئله چند مالکیتی موتورسیکلت‌ها اشاره کرد و افزود: طرح برخورد با موتورسیکلت‌های دارای پلاک مخدوش نیز کمک بزرگی به تعیین تکلیف مالکیت این وسائل نقلیه خواهد کرد زیرا فقط و فقط مالکان اصلی و هر آنکه در سامانه راهور به عنوان مالک موتورسیکلت شناخته شود می‌تواند برای آزادسازی وسیله نقلیه خود اقدام کند.

به گفته وی، موضوع انضباط در تردد موتورسیکلت‌ها نیز از دیگر دغدغه‌های پلیس است که در حوزه تردد در خطوط اتوبوس‌ها به طور جدی در حال برخورد است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، تردد این وسائل نقلیه در پیاده‌روها را از دیگر موضوعات در دست پیگیری پلیس دانست و افزود: امیدواریم شهرداری با برخی اصلاحات هندسی در محدوده‌های تخلف راکبان به پلیس و مردم کمک کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: