شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان:
عجب شیر پرس - رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از فعالیت ۳ شرکت دانش بنیان، ۱۱ شرکت فناور و ۸ هسته فناور در این مرکز خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، کمال شهبازی، ۲۳ اردیبهشت در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی مستقر در مرکز گفت: مرکز رشد به صورت مشترک با پارک علم و فناوری استان از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در این مرکز آغاز کرده است و در طی این مدت ۳ شرکت دانش بنیان، ۱۱ شرکت فناور و ۸ هسته فناور در طی ۹ جلسه شورای فناوری جذب و در ساختمان‌های مرکز و ایستگاه مستقر شده‌اند.

وی افزود: در طی این مدت شرکت دانش بنیان پیشگامان آذر زر کشت ایرانیان علاوه بر معرفی ۳ رقم مقاوم به خشکی و پر محصول(ارقام سالار، آذران و پیام) ۵ لاین گندم را نیز در مرحله پیشرفته و نام‌گذاری قرار داده است و دیگر شرکت‌های مستقر نیز به چندین پروتکل در زمینه تولید مینی تیوبر و تکثیر پایه‌های رویشی درختان میوه و گیاهان دارویی دست یافته‌اند.

شهبازی خاطرنشان کرد: امسال دستگاه برداشت بادام زمینی توسط شرکت صنعت خزر مستقر در این مرکز موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع از اداره ثبت اختراعات کشورگردیده است و فناوران این مرکز هر سال در نمایشگاه‌های ملی و استانی حضور فعال داشته و محصول و نمونه تولیدی فناورانه خود را در معرض بازدیدکنندگان قرار داده‌اند و همچنین تاکنون بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان توسط صندوق پژوهش و نوآوری استان اردبیل در اختیار فناوران مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور اردبیل قرار گرفته است.

وی افزود: مرکز رشد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل آمادگی لازم را برای جذب و پذیرش فناوران در رشته‌های مختلف کشاورزی در سطح استان را دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: