شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی از اعلام رسمی استان آذربایجان‌شرقی به عنوان استان عاری از معتاد متجاهر خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: طبق نظرسنجی امور اجتماعی استانداری در سال 92 خواسته اصلی مردم از مسئولان مهار کردن اعتیاد و ساماندهی معتادان بود به طوری که ریاست محترم جمهوری در سخنرانی 22 بهمن 92 از میزان شیوع معضلات اجتماعی در آذربایجان‌شرقی ابراز نگرانی کردند.

وی با بیان اینکه با همت و غیرت عزیزان و همکاران معضل اعتیاد مهار و کنترل شد و از یکایک مدیران و متولیان تشکر و قدردانی می‌کنیم، افزود: 400 محل نگهداری با ظرفیت بالای 500 نفر در کل شهرستان‌ها راه‌اندازی شده و به ساماندهی معتادان متجاهر می‌پردازند.

جبارزاده در ادامه صحبت‌های خود در مرور کلی سال 94 در استان، تصریح کرد: اولین موفقیت سال 94 استان ارتقاء دانشگاه‌های استان در رنکینگ‌های بین‌المللی بود به طوری که در فروردین 94 شاهد درخشش خانم دکتر سودابه داوران در عرصه جهانی بودیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: در اردیبهشت جلسه‌ای تشکیل یافت و طبق گزارشی اعلام شد یک هزار و 200 نفر طلاب فاقد مسکن هستند که شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب تشکیل یافت و بیش از 50 درصد این عزیزان در شهرهای مختلف استان صاحب مسکن شدند.

این مسئول با بیان اینکه سفرای حوزه نوردیک نیز در اردیبهشت به تبریز سفر کردند که اتفاق جدیدی بود که سفیر هفت کشور همزمان حضور یابند، ادامه داد: بیش از 84 هیئت خارجی در سال‌های 93 و 94 از استان بازدید کرده‌اند که موجب سرمایه‌گذاری و ارتقاء تولید در استان خواهد شد.

وی ادامه داد: اواخر اردیبهشت سفر رئیس‌جمهور به استان اتفاق افتاد و بر اساس تصمیمات یک هزار میلیارد اعتبار برای 32 پروژه مصوب شد که 50 درصد برای سال 94 و 50 درصد نیز برای سال 95 بود و قرار شد این عدد تنها به تعداد مشخصی پروژه از جمله راه‌آهن میانه سراب، قطار شهری تبریز، جاده تبریز، اهر و ... اختصاص یابد.

جبارزاده، آغاز به کار بحث آماده‌سازی استان برای انتخابات هفتم استان، احیا و استقرار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سفر ریاست مجلس، سفر رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان به تبریز و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان از اتفاقات مهمی بود که در خردادماه افتاد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین اعلام خودکفایی دو هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد، افتتاح 833 پروژه عمرانی در هفته دولت، افتتاح پنج هزار و 693 واحد مسکن مهر استان، اعلام شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری سال 2018، افتتاح دو هزار و 200 پروژه عمرانی در دهه فجر و در نهایت برگزاری باشکوه انتخابات هفتم اسفند را از جمله اتفاقات مهم استان آذربایجان‌شرقی در سال 94 عنوان کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: