دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
عجب شیر پرس - معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه بازدید از طرح های در حال اجرای آذربایجان شرقی و پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور از قطعه ۶ آزاد راه تبریز - ارومیه دیدن و در نشستی مسائل و موانع پیش روی این طرح را بررسی کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، روز سه شنبه تداخل محور مصوب آزاد راه با آزاد راه تبریز - سهند ، با زمین های شهرک اندیشه و معارض دکل برق قوی در محدوده این قطعه از موانع اجرای طرح است.

قطعه ۶ آزاد راه تبریز - ارومیه به طول ۲۸ کیلومتر که از آن به عنوان رینک دوم تبریز نام برده می‌شود به صورت مشارکتی بخش خصوصی و دولت کلید خورده است و این شرکت بومی به عنوان سرمایه گذار ۶۰ درصد این پروژه را بر عهده گرفته که تاکنون ۳۵ درصد این پروژه به اتمام رسیده است.

برآورد هزینه این قطعه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و برای اتمام آن به سه هزار میلیارد تومان نیاز است.

در حال حاضر بزرگراه شهید کسایی که به عنوان کنارگذر غربی شهر تبریز مورد استفاده قرار می گیرد به علت هضم ترافیک بالا در موقعیت اشباع قرار گرفته است در نتیجه قطعه ششم آزادراه ارومیه تبریز می تواند به عنوان یک معبر موازی با آزادراه شهید کسایی جهت خدمات رسانی به ترافیک عبوری از شهرستان تبریز عمل کند .

این قطعه دارای ۶ خط است که عرض آن ۳۲ متر است که برای اجرای قطعه آزادراه تاکنون ۱۴ کیلومتر و آزاد سازی انجام گرفته است و هم اکنون بالای ۴۷ درصد پیشرفت کار دارد.

همچنین برای این قطعه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و یک میلیون متر مکعب خاکریزی و همچنین ۵۰ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام شده است .

ارتقاء کمی و کیفی زیرساخت های حمل و نقل استان آذربایجان شرقی و تسهیل ارتباط با استان های دیگر، تکمیل شبکه آزادراهی در محدوده شهر تبریز ، عدم ورود ترافیک برون شهری و گذری به بزرگراه کسایی و کاهش ترافیک بزرگراه ، اتصال آزادراه های تبریز - زنجان به تبریز - مرند - بازرگان از مسیری به جز بزرگراه کسایی ، جذب ترافیک از سه راهی اهر به منظور کاهش ترافیک اهر از داخل شهر تبریز، جذب ترافیک وسایل نقلیه سنگین و عدم ورود این وسایل نقلیه به محدوده شهر تبریز و کاهش مسیر و افزایش سرعت مطمئنه و صرفه جویی در میزان مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه از جمله اهداف اجرای این طرح است.

بازدید از مجموعه مقبره الاشعرا، شرکت در همایش ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز هلال احمر آذربایجان شرقی، بازدید از کارخانه شیشه آذر و بازدید از طرح اقدام ملی مسکن شهر جدید سهند از جمله برنامه های محسن منصوری در سفر یک روزه وی به آذربایجان شرقی است.

دیدار با فعالان فرهنگی استان، پیگیری مصوبات سفر اول استانی آیت الله رییسی به آذربایجان شرقی و جلسه ستاد سفر از دیگر برنامه های معاون اجرایی رییس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی است.

سفر معاون اجرایی رییس جمهور به آذربایجان شرقی برای پیگیری مصوبات استانی سفر آیت الله رییسی در خرداد ماه سال گذشته به تبریز و بازدید از طرح های این سفر انجام شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: