پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
عجب شیر پرس - یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با تشکیل وزارت بازرگانی در وهله اول حوزه کاری محدودتر و تخصصی تر شده و در وهله دوم نیز نظارت مجلس در حوزه بازرگانی و تجارت ارتقا می یابد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، کیومرث سرمدی درباره تاثیر تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی بر تولید کالا در کشور و سایر آثار مثبت آن، بیان کرد: یکی از  مسائلی که امروز به صورت حاد با آن مواجه هستیم مسائل اقتصادی و معیشت مردم است‌. وزارتخانه ای که به صورت گسترده در این حوزه متولی است، وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت صمت ترکیبی از دو وزارتخانه بود که با ادغام به این شیوه درآمد، اظهار کرد: امروز بحث معادن، صنعت، واردات، صادرات و مسائل بازرگانی در وزارت صمت گره خورده است. با حجم وسیعی که کار دارد به نظر می رسد در کنار همه مشکلاتی که ما داریم چه در اجرای قوانین و چه در نظارت بر اجرای قوانین در حوزه مسائل بازار با چالش هایی مواجه هستیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مشکلات، ناشی از کثرت وظایف و عدم کارایی بهینه وزارت صمت است بنابراین اگر با تقسیم کار وزارت بازرگانی را تاسیس کنیم اولا حوزه کاری محدودتر و تخصصی تر می شود، در وهله دوم نیز مجلس با تشکیل وزارتخانه می تواند از بعد نظارتی به حوزه بازرگانی و تجارت ورود کند.

سرمدی گفت: تاسیس وزارت بازرگانی باعث می شود پاسخگویی در این حوزه به مجلس صورت گیرد. بنده فکر می کنم تشکیل وزارت بازرگانی یک ضرورت است که می تواند آثار مثبتی در حوزه تجارت و بازرگانی بر جای بگذارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: