پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به تزریق ۴۲۱ میلیارد تومان اعتبار به شرکت آب و فاضلاب استان از اعتبارات سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: از این میزان ۲۲۵ میلیارد تومان در حوزه آب و ۱۹۵ میلیارد تومان در حوزه فاضلاب جذب شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل ایرنا، محمد کریمی شیاسی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: در حالی که چهارمحال و بختیاری استان پربارشی است اما به سبب سرریز شدن این حجم آب به خارج، این استان با کم‌آبی و خشکسالی روبرو است.

وی به عملکرد این شرکت در حوزه آب و فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان در ۴۳ روستا از آب لوله‌کشی سالم و بهداشتی و ۱۵ شهر شامل ۶۵.۵ درصد جمعیت شهری استان از خدمات فاضلاب برخوردارند.

کریمی تصریح کرد: ایجاد ۱۳ شبکه فاضلاب در استان نیز در دست احداث است که از این تعداد ۹ مورد در سال گذشته ماده ۲۳ گرفته که در سطح کشور بی‌نظیر بوده است و با بهره‌برداری از آن جمعیت زیرپوشش این امکان به ۷۷ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری همچنین، کیفیت آب را خط قرمز این شرکت است اعلام کرد و گفت: آبی که به خانه‌های مردم می‌رسد آبی سالم، بهداشتی و با کیفیت است و آب مصرفی مردم روزانه، هفنگی، ماهانه و سالانه پایش می‌شود.

کریمی افزود: از ۱۱ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان ۱۲۰ هزار مترمکعب پساب تصفیه می‌شود که قابلیت استفاده در بخش صنعت و کشاورزی را دارد و با توجه به اینکه پساب آب پایدار و مطمئن است می‌توان از این ظرفیت در استان بیش از پیش استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری میانگین مبلغ قبض صادر شده آب در شهرهای استان را بین ۳۰ تا۴۰ هزار تومان و در مناطق روستایی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است، اظهار داشت: مشترکین کمیته امداد و بهزیستی که تا میزان الگوی مصرف، آب مصرف کنند، قبض برای آنها صادر نمی‌شود و رایگان است.

کریمی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳ روستای استان بصورت سیار آبرسانی می شود، گفت: طی مشارکتی با قرارگاه امام حسن (ع) آب رسانی پایدار با مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان به ۴۴ روستای دارای فقر آبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد آب شرب مصرفی در استان وابسته به منابع آب زیرزمینی است، خاطرنشان کرد: از طریق ۳۸۴ چاه این میزان آب تامین می شود.

شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری به ۲۵۰ هزار مشترک بخش شهری و ۱۰۰ هزار مشترک بخش روستایی در بخش آب شرب خدمات‌رسانی می‌کند.

این استان یک میلیون نفر جمعیت در ۱۱ شهرستان دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: