شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
عجب شیر پرس - رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: این سازمان در سال گذشته ۲۹۰ میلیارد تومان در پروژه‌های عمرانی کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه و در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر هزینه کرده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سرهنگ خلیل رفعتی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار کرد: ساخت و تکمیل خانه عالم، ترمیم و بازسازی مراکز فرهنگی،احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد، تکمیل مساجد، تهیه مخزن ذخیره آب، احداث آب انبار و راه‌های بین مزارع و کمک به راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصاد مقاومتی کوچک زودبازده از عمده‌ترین پروژه‌هایی است که در سال گذشته توسط این سازمان اجرا شده است.

وی افزود: توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۵ میلیارد تومان بین نیازمندان، توزیع ۲ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش‌آموزان بی بضاعت، واکسیناسیون ۲۵۰ هزار دام در مناطق عشایری و روستایی استان بر علیه بیماری دام و بیماری‌های مشترک حیوان و انسان و توزیع ۱۲ قلم جهیزیه به ارزش ۵۵ میلیون تومان به ازا ۳۱۳ نوعروس فاقد تمکن مالی از دیگر فعالیت‌ها سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر طی سال ۱۴۰۱ بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر تصریح کرد: یک‌هزار و ۲۷۰ گروه جهادی در استان بوشهر در سامانه اطلس جهادی ثبت شده که هر کدام از این گروه‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ عضو دارند.

رفعتی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی، فعالیت‌های عمرانی، کمک به راه‌اندازی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، ارائه مشاوره‌های دینی، روانشناسی و کسب و کار و کمک به راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی جزیی از فعالیت این گروه‌های جهادی در استان بوشهر است.

وی با اعلام این که سازماندهی، فرماندهی، جهت‌دهی نیروهای بسیجی و کادرسازی نسل جوان در تراز انقلابی از جمله دیگر وظایف این سازمان است، گفت: بر اساس قانون، وظیفه ما تصدی گری نیست بلکه با تسهیل‌گری به دنبال ایجاد شرایط مطلوب و رفع محرومیت‌ها از چهره روستاهای استان هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر یادآور شد: کمک به رفع مشکل یک‌هزار و ۷۰۰ خانوار در ۱۰ روستای استان بوشهر در بخش‌های شبانکاره، آبپخش و سعدآباد شهرستان دشتستان با اجرای پروژه آبرسانی از سد شهید رئیسعلی دلواری، راه‌اندازی نهضت آسفالت در بخش مرکزی تنگستان و یک سری بخش‌های استان با دریافت سه هزار و ۱۵۰ تن قیر رایگان، ساخت ۳۷۷ واحد مسکن مددجویی در سال ۱۴۰۰ و ۲۰۰ واحد مسکن مددجویی برای کمیته امداد در سال ۱۴۰۱، ایجاد ۲۰ کیلومتر راه دسترسی بین مزارع و اجرای دیوار حفاظتی رودخانه در برازجان بین محلات علی آباد و حسین آباد جهت جلوگیری از آسیب سیل بخش دیگری از فعالیت‌های سال گذشته سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر بوده است.

رفعتی ادامه داد: با داشتن تفاهم نامه سه جانبه سازمان بسیج سازندگی کشور، شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی و سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر پروژه‌های زیرساختی فاز دوم پتروشیمی پارس به این سازمان واگذار شد که چهار ماه پیش آغاز و هفته آینده به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: عوایدی این پروژه‌ها صرف فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در سطح استان بوشهر می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر بیان کرد: در سال گذشته ۱۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال‌زایی به سازمان بسیج سازندگی اختصاص یافت که در استان بوشهر و با همکاری خوب استانداری و بانک‌های عامل، ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیون تومانی به افراد واجد شرایط در مناطق محروم استان برای مشاغل خرد و زودبازده تخصیص یافت.

رفعتی یادآور شد: با توجه به این که خیلی از خانواده‌های کم درآمد توانایی لوله‌کشی گاز در منازلشان را ندارند امسال به این افراد کمک می‌کنیم که بتوانند از نعمت گاز برخوردار شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: