دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
عجب شیر پرس - مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از بلاتکلیفی افزون بر ۵۵ میلیون مترمربع از اراضی و اماکن این جمعیت در نقاط مختلف استان خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حمید منجم روز یکشنبه تعیین تکلیف این اراضی را یکی از برنامه های اولویت دار جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: تلاش داریم امسال بخش عمده ای از این اراضی را با کمک و مساعدت سایر نهادها و ادارات به خصوص دستگاه قضایی و اداره کل ثبت املاک و اسناد تعیین تکلیف و مشکلات آنها را برطرف کنیم.

وی نامشخص بودن وضعیت ملکی اراضی را یکی از چالش های مهم هلال احمر آذربایجان شرقی دانست و اظهار کرد: بخش عمده ای از این اراضی در شهرستان های بناب و عجب شیر با معارض مواجه است که سعی می شود به مالکیت جمعیت بازگردانده شود.

منجم با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر نه به عنوان نهادی دولتی که یک مجموعه مردمی است، یادآور شد: باید توجه داشت که تمام داشته ها و امکانات این نهاد ناشی از کمک های مردمی و حضور مردم در حوادث مختلف است و بر این اساس عایدی اراضی یاد شده نیز باید در خدمت مردم باشد.

به گفته وی در سال گذشته ۴۰ سند کاداستر(نقشه برداری برای محدوده بندی و حدنگاری) برای اراضی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی که توسط افراد متخلف تصرف شده بود، صادر و به اراضی ملکی این مجموعه اضافه شد.

منجم کمبود در حوزه لجستیک(پشتیبانی) را از دیگر چالش های مهم جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: با توجه به فرسودگی بخش عمده ای از ماشین آلات با مشکلات عدیده مواجه هستیم و برای رفع این مشکلات به شدت نیازمند کمک دولت، مجلس شورای اسلامی و البته نیکوکاران هستیم.

وی با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم برای نوسازی ناوگان لجستیکی هلال احمر،(پشتیبانی) ادامه داد: در این رابطه از سال گذشته اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده است و امیدواریم امسال با جذب این بودجه ها نسبت به نوسازی این بخش اقدام کنیم.

منجم خیران را بزرگترین بازوی اجرایی جمعیت هلال احمر خواند و با اشاره به اینکه ظهور و بروز این جمعیت با حضور و حمایت مردم و خیران میسر می‌شود، گفت: در یک سال گذشته میزان رضایت از خدمات هلال احمر آذربایجان شرقی بر اساس نظرسنجی های رسمی افزایش چشمگیری داشته است که این موضوع موجب قوت قلب و ایجاد انگیزه مضاعف در بین داوطلبان و متخصصان هلال احمر است.

هشتم می برابر با ۱۸ اردیبهشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ نامگذاری شده است و در کشورمان از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت برنامه هایی برای معرفی و تبیین خدمات این نهاد امداد رسان برگزار می شود.

برگزاری جشن ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز همزمان با هفته هلال احمر از برنامه های این جمعیت در آذربایجان شرقی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: