سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۱۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر رییس جمهور به دمشق بیانگر پیروز سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و نشان دهنده عمق عظمتی است که ملت های مسلمان در صحنه های مختلف در مبارزه با استکبار خلق کردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ابراهیم عزیزی در مورد سفر آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور به سوریه بیان داشت: این سفر پیروزی سوریه نشانگر عظمتی است که خالق آن مردان بزرگ و شجاعی امثال شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر آیت الله رییسی به سوریه را نشان دهنده پایان رویای نافرجام آمریکایی ها در منطقه دانست و گفت: این سفر نشان دهنده پیروزی جهان اسلام و ثمره وحدت، همدلی و انسجام ملت های مسلمان منطقه است که وقتی در کنار هم باشند می توانند بر همه ابر قدرت ها و امپراطورهای روز مسلط شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: سفر رییس جمهور به دمشق نشان دهنده پیروزهای جمهوری اسلامی ایران در صحنه منطقه‌ای و بین اللملی و نشان دهنده عمق عظمتی است که ملت های مسلمان در صحنه های مختلف در مبارزه با استکبار خلق کردند.

پیروزی محور مقاومت در سوریه نشان داد که می توان در مقابل نظام سلطه ایستاد و آنها را شکست داد

عزیزی بیان داشت: فضای رسانه ای غرب، سال هاست آمریکایی ها را شکست ناپذیر معرفی می‌کند اما پیروزی محور مقاومت در سوریه نشان داد که می توان در مقابل نظام سلطه ایستاد و آنها را شکست داد.

وی افزود: نمونه برجسته جبهه متحد اسلام علیه کفر در دمشق و سوریه رقم خورد و این سرزمین از لوث وجود اشرار و کفار آزاد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر آیت الله رییسی به دمشق را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: این سفر نشان می دهد که آزادگان جهان با بهره گیری از اندیشه های ناب انقلاب در مقابل دشمن ایستادند و خالق حماسه‌های بزرگی شدند.

نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: پیام این سفر وحدت و یکپارچگی کشورهای مسلمان همسایه در توسعه و گسترش فرهنگ ناب اسلامی در جهان است اگر کنار هم باشیم می توانیم با سرعت و قدرت به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنیم.

عادی سازی روابط با سوریه می‌تواند در مسیر تبادلات اقتصادی ، تجاری ، فرهنگی امنیتی منطقه موثر باشد

وی با اشاره به احیای روابط برخی از کشورهای عربی با سوریه بیان داشت: امروز برخی از کشورهای همسایه به این باور رسیدند که رشد پیشرفت و شکوفایی منطقه در گرو بهره‌گیری از ظرفیت بی نظیر وحدت و اتحاد است و این گام بسیار خوب و رو به جلو می‌تواند امید کشورهای منطقه را در سایه همین نگاه راهبردی به سمت رشد و شکوفایی سوق دهد.

عزیزی تصریح کرد: عادی سازی روابط با سوریه می تواند در مسیر تبادلات اقتصادی‌، تجاری، فرهنگی امنیتی منطقه موثر باشد از اینکه کشورهای منطقه به دیدگاهی که جمهوری اسلامی داشته امروز روی آوردند حرکت خردمندانه و هوشمندانه است می تواند به توسعه صلح و ثبات منطقه کمک کند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور به دعوت رسمی «بشار اسد» همتای سوری خود در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی چهارشنبه (سیزدهم اردیبهشت) به سوریه سفر می‌کند.

رئیس جمهور و هیات همراه، در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه رایزنی خواهند داشت.

علاوه بر این رئیس جمهوری اسلامی ایران در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور یافته و با آنان به گفتگو و تبادل نظر خواهد پرداخت.

دیدار و گفتگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های سفر آیت الله رئیسی به سوریه است.

این نخستین سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه پس از ۱۳ سال است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: