يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
دبیرکل سازمان اکو:
عجب شیر پرس - دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی "اکو" گفت: اولویت فعلی دبیرخانه این سازمان، برگزاری هرچه بهتر رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است و با تمام توان آماده حضور در برنامه‌های آن هستیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، روز سه شنبه خسرو ناظری در دیدار با استاندار و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در تهران اظهار کرد: امسال سال مهمی برای توسعه گردشگری اردبیل است و ما در دبیرخانه اکو آماده هستیم در تمام رویدادهای اردبیل ۲۰۲۳ همکاری فعالانه داشته باشیم.

دبیرکل اکو افزود: پایتختی گردشگری کشورهای عضو اکو هر سال توجه بیشتری را جلب می‌کند و کشورها و شهرهای دیگر هم به دنبال کسب این عنوان هستند اما اردبیل با توجه به داشته‌های خود، این عنوان را در سال ۲۰۲۳ میلادی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برنامه اول ما در اردبیل ۲۰۲۳ ، آئین افتتاحیه رویداد در اردیبهشت ماه است که امیدوارم این مراسم به بهترین شکل برگزار شود و ما در این برنامه با تمام توان مشارکت می‌کنیم و وزارت امور خارجه، این مورد را به استان اردبیل اعلام کرده است.

اجلاس پنجم وزرای گردشگری اکو در اردبیل برگزار می‌شود

ناظری ادامه داد: از تعریف‌ها و توصیف‌هایی که در مورد اردبیل شنیده‌ایم مشتاق حضور در این استان هستیم و بنابر مذاکره‌ای که با سفرای کشورهای عضو داشته‌ایم، آنها نیز علاقمند هستند در این مراسم مهم حضور داشته باشند.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو همچنین با اشاره به اهمیت این رویداد در توسعه گردشگری کشورهای عضو اکو، گفت: کشورهای عضو اکو به ویژه ایران جذابیت‌های متنوعی از جمله در حوزه میراث‌فرهنگی و طبیعی و زیرساخت‌های لازم را دارند و باید برای توسعه گردشگری این کشورها حداکثر تلاش را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: اجلاس پنجم وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو که اجلاس مهمی برای توسعه گردشگری این کشورها است، در شهر اردبیل برگزار خواهد شد و ما در دبیرخانه آمادگی برگزاری این اجلاس را داریم.

استاندار اردبیل نیز در این دیدار از تلاش و برنامه‌ریزی برای تعیین روز اردبیل در هر یک از کشورهای عضو اکو به منظور معرفی جاذبه های گردشگری این استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری دبیرخانه اکو و سفرای کشورهای عضو در طول سال ۲۰۲۳ میلادی در هر کشور عضو این سازمان، یک روز را به معرفی استان اردبیل اختصاص دهیم و نمایشگاه‌ها و جلسات لازم را برگزار و برنامه‌های مفیدی اجرا کنیم.

سید حامد عاملی افزود: با همکاری دبیرخانه اکو و سفرای کشورهای عضو این سازمان، به دنبال استفاده حداکثری از رویداد اردبیل ۲۰۲۳ هستیم و برگزاری این رویداد، شهر اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی می‌کند.

مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

استاندار اردبیل افزود: مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و نشست سفرای کشورهای عضو اکو، اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و ما علاقمند هستیم در حاشیه این مراسم، مهمانان حاضر جاذبه‌ها و قابلیت‌های اردبیل را ببینند و سفیری برای معرفی اردبیل در کشور خود باشند.

عاملی ادامه داد: در دنیای امروز تنش‌ها زیاد است اما صنعت گردشگری کمک می‌کند بخصوص در کشورهای عضو اکو که به لحاظ فرهنگی نزدیک‌تر هستند در صلح و دوستی در کنار هم زندگی کنیم.

وی همچنین با اشاره به لزوم افزایش ارتباط‌ها برای توسعه گردشگری، گفت: با همکاری سفارتخانه‌های کشورهای عضو اکو لازم است در سطح شرکت‌های خدمات مسافرتی و تورگردانان استان اردبیل با اکو ارتباطات گسترده‌ای شکل بگیرد و در راستای جذب گردشگران اقدام شود.

به گزارش ایرنا، وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند و ستاد و کمیته‌های برگزاری این رویداد، در حال تدوین و اجرای برنامه‌های مربوطه هستند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: