شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
عجب شیر پرس - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در موزه باستان‌شناسی ارومیه اشیای متعلق به ۹ هزار سال قبل وجود دارد که نشان‌دهنده تاریخ غنی آذربایجان غربی است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، مرتضی صفری  افزود: بسیاری از اشیای تاریخی استان در گنجینه ارومیه قرار دارد که تاکنون فرصتی برای نمایش آنها وجود نداشته است.

وی گفت: موزه‌ها مکانی برای نمایش تاریخ و تمدن مردم یک جامعه است و نوجوانان و جوانان ایرانی هر چقدر با تاریخ و فرهنگ خود آشنا شوند به همان میزان به تاریخ کشورشان افتخار کرده و بر خود خواهند بالید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی دروازه ورود به اروپا بوده و مسافران به این استان می‌توانند از جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیر آن از جمله تخت سلیمان تکاب، قره‌کلیسا چالدران، کلیسای حضرت مریم ارومیه و ... بازدید کنند و از طبیعت بی‌نظیر این استان استفاده کنند.

وی اظهار کرد: ایران مهد تاریخ و فرهنگ بوده و هر گردشگر که به کشور سفر می‌کند یک سفیر و مبلغ برای ایران است و آنها با سفر به این کشور متوجه می‌شوند که گفته‌های غربی‌ها و استکبار جهانی در قالب پروژه ایران‌هراسی صحت ندارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: