پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس:
عجب شیر پرس - یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون انرژی در خصوص افزایش قیمت قبوض گاز و برق در برخی مناطق، کمیسیون بررسی همه جانبه ای را خواهد داشت تا آنچه که به صلاح مردم است رقم بخورد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، احمد مرادی درباره ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون انرژی برای پیگیری علت افزایش چشمگیر قبوض برق و گاز خانگی در برخی از مناطق کشور، با بیان اینکه خیلی خوشحال هستیم از اینکه شخص رئیس مجلس نسبت به این موضوع ورود پیدا کرد، اظهار داشت: تعداد زیادی از مردم به نمایندگان خود در خصوص افزایش قبوض برق و گاز مراجعه داشتند و به وفور در حوزه انتخابیه بنده نیز این گلایه وجود دارد چراکه ما در منطقه گرمسیر هستیم و مردم در منطقه گرمسیر به نسبت سایر مناطق هم آب بیشتری مصرف می کنند و هم از برق بیشتری استفاده می کنند.

برخی از قبوض گاز و برق با درآمد مردم همخوانی ندارد

وی در ادامه اظهار کرد: در مناطق سردسیر نیز در فصل زمستان طبیعتا مردم گاز بیشتری نسبت به سایر مناطق استفاده می کنند و این خانوارها بعضا هیچ راهی برای صرفه جویی ندارند. قبوضی که برای این خانوارها در مناطق سردسیر و گرمسیر صادر شده است واقعا سرسام آور است، به گونه ای که قبوض صادر شده برای خانوارها با درآمد آنها همخوانی ندارد.

مجلس مجوز گران کردن قبوض را به وزارت نیرو نداده است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در استان های خوزستان، بوشهر یا هرمزگان حتما باید در فصل تابستان کولر روشن باشد. در مناطق سردسیر نیز حتما باید در فصول سرد سال وسایل گرمایشی روشن باشد.

مرادی درباره اینکه آیا افزایش قیمت قبوض برق و گاز مصوبه مجلس بوده است؟  خاطرنشان کرد: مجلس چنین اجازه ای را به وزارت نیرو نداده است. به نظر می رسد وزارت نیرو آئین نامه ای را برای خودش تعریف کرده و بر اساس آن در یک جاهایی به صورت خودسرانه افزایش قیمت هایی را اعمال کرده است که خلاف قانون است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:‌ رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون انرژی ماموریت داد تا افزایش قیمت قبوض برق و گاز را بررسی کند که ان‌شاءالله کمیسیون انرژی بررسی همه جانبه ای پیرامون این موضوع خواهد داشت تا آنچه که به صلاح مردم است رقم بخورد، حتی اگر لازم شد در قالب یک قانون دائمی این موضوع در مجلس دنبال خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: