دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
عجب شیر پرس - فرمانده پلیس راه آهن آذربایجان گفت: پنج سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه راه آهن پس از شناسایی دستگیر شدند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، جمشید یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و استفاده از راه های علمی و نوین اقدام به شناسایی سارقان سابقه دار و مالخرها کرده و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در اقداماتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

وی اظهار کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان و مالخرها، وزنه های چدنی، دینام تهویه قطار، سیم های مفتول آهنی، پیچ های شرب، صفحه زیر ریل، مبدل شیر هوایی و ادوات ریلی اموال راه آهن کشف شد.

فرمانده پلیس راه آهن آذربایجان با اشاره به تشدید بازرسی و نظارت بر ادوات ریلی از سوی ماموران پلیس، گفت: متهمان در بازجویی به سرقت ادوات ریلی اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

یوسفی، یادآور شد: به منظور برقراری نظم و امنیت ریلی و برخورد با ناهنجاری‌های ریلی، اجرای طرح ارتقاء امنیت ریلی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی راه آهن آذربایجان قرار دارد.

وی از مسافران خطوط ریلی و شهروندان خواست، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.

راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: