چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۱۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
عجب شیر پرس - مدیرکل مخابرات منطقه البرز با اشاره به اینکه ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات گسترده فیبر نوری در این استان آماده است، گفت: مشترکان می توانند از این ظرفیت بالقوه در عرصه ارتباطات و اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، عبدالله بیان روز چهارشنبه اظهار داشت: اکنون بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی و تجاری استان تحت پوشش فیبر نوری ( ftth ) است و در حال حاضر نیز آماده واگذاری تعداد زیادی انشعاب در استان البرز هستیم.

وی اضافه کرد: اکنون بخش قابل توجهی از شبکه فیبر نوری استان احداث شده و انتظار می رود شهروندان از این شبکه برای فعالیت های اینترنت پرسرعت بیشتر بهره ببرند.

امکان دریافت اینترنت پرسرعت در دسترس شهروندان البرز قرار گرفت

بیان اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از پنج هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان البرز ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: تحقق دایری فیبر نوری در استان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود.

امکان دریافت اینترنت پرسرعت در دسترس شهروندان البرز قرار گرفت

بیان خاطرنشان کرد: اکنون یک میلیون و ۱۰۷ هزار شماره تلفن ثابت دراستان دایر است که بیش از ۹ هزار شماره در سال جاری به مشترکان واگذار شده است .

وی اظهار داشت: در حوزه اینترنت «ای دی اس ال » نیز در سال جاری ۱۲ هزار و ۱۹۹ مشترک جدید به این حوزه متصل شدند که اکنون این آمار به حدود ۲۰۵ هزار مشترک رسیده است.

وی در خصوص آمار دایری « vdsl» در البرز نیز اظهار کرد: اکنون حدود پنج هزار شماره در مخابرات این استان در این حوزه فعال است.

مدیر مخابرات منطقه البرز یادآور شد: استان البرز در شاخص فناوری اطلاعات نیز به لحاظ تلاش های صورت گرفته جزو استانهای برتر کشور است.

وی همچنین به سایر خدمات مخابرات استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۰۵ دفتر پیشخوان و مراکز مخابراتی در این استان خدمات مختلف به مردم ارائه می دهند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: