جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
عجب شیر پرس - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۹ اسفندماه) با ۲۹ هزار و ۵۰ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۸۳۸ هزار واحدی ایستاد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۳۴۳ واحد افزایش به ۵۳۸ هزار و ۸۰۳ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۵۷۵ واحد رشد به ۳۱۹ هزار و ۴۵۶ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۷ میلیارد و ۹۴۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۷ هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با هشت هزار و ۱۱۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲ هزار و ۶۱۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۹۹۵ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۸۶۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۸۵۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۷۲۸ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۱۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۴۲۷ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۶۱ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۷۰ واحد، سایپا (خساپا) با ۲۴۹ واحد و گروه بهمن (خبهمن) با ۲۴۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، زامیاد (خزامیا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۱۹۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۲۸ واحد افزایش داشت و به ۲۳ هزار و ۴۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۶۴۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۶۹ هزار و ۷۰۴ نوبت بود.

شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (آرمان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، بانک دی (دی)، پخش البرز (پخش)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و صنایع مادیران (مادیرا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: