پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
عجب شیر پرس - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با هشدار به عرضه کنندگان و فروشندگان گونه های گیاهی و جانوری وحشی، گفت: هر گونه خرید، فروش، نگهداری و عرضه جانوران و گیاهان وحشی به بهانه عید نوروز در استان ممنوع است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مجید درگی روز یکشنبه با بیان اینکه فروش هرگونه حیوانات وحشی در استان البرز غیر مجاز است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با افراد خاطی به شدت برخورد قانونی خواهد شد، افزود: با توجه به روزهای پایانی سال و در پیش بودن سال جدید برخی افراد سودجو اقدام به فروش جانورانی مانند مار آبی، لاک پشت برکه ای، سمندر لرستانی و مارمولک می کنند که این موضوع خلاف قوانین و مقررات محیط ‌زیست است.

وی زنده گیری و جمع آوری این گونه ها را همراه با آسیب جدی به طبیعت دانست و اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه عرضه و فروش این گونه ها با متخلفان برخورد و علاوه بر تشکیل پرونده قضائی، ضرر و زیان ناشی از زنده‌گیری جانوران وحشی از آنها اخذ می‌شود.

درگی یادآور شد: آبزیان نقش موثری در حفظ اکوسیستم طبیعی خود دارند و صید بی رویه آنها موجب بر هم خوردن شرایط طبیعی و مطلوب این گونه های جانوری می شود.

درگی گفت: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها در ایام پایانی سال با جدیت پیگیری می‌شود و از عموم مردم تقاضا می‌شود که از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌های در معرض خطر انقراض یا مهاجم محسوب می‌شوند، اجتناب کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز از مردم استان خواست در صورت مشاهده هر گونه خرید و فروش جانوران وحشی ، موضوع را به سامانه ١۵۴٠ یا ادارات محیط زیست شهرستان ها اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام لازم صورت گیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: