جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
استاندار آذربایجان غربی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه های اجرایی ضوابط مربوط به استاندارد را در حوزه های کاری مرتبط با خود رعایت کنند تا این امر به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، قربانعلی سعادت در شورای استاندارد آذربایجان غربی افزود: عدم رعایت استاندارد در بسیاری از موارد زمینه ساز ایجاد مشکل برای مردم شده و حتی می تواند جان انسان ها را به خطر بیندازد که با توجه به این امر همه ما ملزم به رعایت استاندارد و فرهنگ سازی در راستای رعایت آن در جامعه هستیم.
وی اضافه کرد: رعایت استاندارد علاوه بر اثرگذاری در کیفیت زندگی و کاهش مشکلات مردم، می تواند زمینه توسعه و پیشرفت روزافزون جامعه را فراهم کند که این امر نیز قابل اغماض نیست.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین کارها، افزایش پوشش علامت استاندارد و تدوین شاخص های جدید به ویژه برای محصولات تولیدی داخل استانی است که در این زمینه باید همکاری های لازم با اداره کل استاندارد صورت گیرد.
استاندار آذربایجان غربی به مهمترین مشکلات استان به ویژه در استانداردهای خدماتی اشاره کرد و ادامه داد: جایگاه های سوخت مایع، جایگاه های توزیع گاز طبیعی (CNG) و آسانسورها از جمله مواردی است که شکایت های زیادی از عملکرد آنها صورت می گیرد و باید بازرسی های بیشتری در این زمینه ها صورت گیرد.
منصور جلایر مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی هم در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های یک ساله این اداره کل گفت: امسال 177 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی و خدماتی استان صادر و 660 پروانه تمدید شده و کارشناسان این نهاد 133 پروانه را در استان ابطال کرده اند.
وی افزود: برای هشت واحد تولیدی در آذربایجان غربی نیز به علت رعایت نکردن استاندارد اعلام جرم شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 961 فرآورده در آذربایجان غربی مشمول استاندارد اجباری است که با توجه به این امر 836 واحد در استان تحت پوشش کنترل های اداره کل استاندارد قرار دارند.
این جلسه، چهارمین جلسه شورای استاندارد در آذربایجان غربی در سال جاری است.
شورای استاندارد استان ها از سال گذشته آغاز به کار کرده و وظیفه آن رصد فعالیت های اداره کل استاندارد و میزان همکاری های بین سازمانی در این خصوص است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: