دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
عجب شیر پرس - رئیس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان اصفهان از توزیع بیش از یکهزار بسته ورزشی بین دانش آموزان مدارس روستایی و مناطق کمتر برخوردار استان خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، فرهاد رضایی روز یکشنبه  با بیان اینکه ورزش در شادابی دانش آموزان و بالا رفتن میزان یادگیری آنها بسیار موثر است، افزود: به‌دنبال تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مقرر شد تا وسایل موردنیاز ورزشی مناطق روستایی و مناطق کمتر برخوردار استان تهیه و بین دانش‌آموزانی که در حوزه ورزش فعالیت می‌کنند، توزیع شود.

وی اظهار داشت:این بسته‌ها شامل نردبان چابکی، مانع مخروطی، طناب ورزشی، توپ‌های والیبال و فوتسال ویژه دبستان و حلقه حلاحب است که در قالب یک بسته کامل بین مدارس مربوطه توزیع شده است.

رئیس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: توزیع این بسته‌ها براساس نیازسنجی مدارس یاد شده صورت گرفته و برای دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز بیش از ۳۰۰ توپ ورزشی در نظر گرفته شده است که میان مدارس مناطق و نواحی ۴۱ گانه استان توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای تهیه لباس ورزشی معلمان تربیت‌بدنی و همچنین تهیه کوله پشتی برای آنها نیز اعتباری از سوی وزارت آموزش و پرورش تأمین شد و استان اصفهان هم اعتبار مازاد بر این میزان برای این موضوع تخصیص داده است.

رضایی افزود: در سالجاری با تاکید برتجهیز مدارس به لوازم ورزشی، در مرحله اول میزهای فوتبال‌دستی، تاتامی و میز تنیس‌روی‌میز به تعدادی از مدارس استان اصفهان تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: پرداختن به موضوع ورزش و تامین نیازهای ورزشی دانش آموزان علاوه بر اینکه زمینه نشاط و شاداب سازی آنها را فراهم می‌کند، موجب پیشگیری از گرفتاری آنها در دام آسیب‌های اجتماعی نیز می‌شود.

حدود یک میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: