چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۱۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
عجب شیر پرس - وزیر کشور با تاکید بر اولویت اشتغال‌زایی در منطقه سیستان، گفت: باید با ایجاد شغل شرایطی را ایجاد کنیم که مردم در این منطقه بمانند و هیچ کاری ضروری‌تر از این نیست.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، احمد وحیدی شامگاه سه‌شنبه در جریان سفر به منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان در نشست شورای اداری استان که در محل فرمانداری ویژه زابل برگزار شد، اظهار داشت: منطقه سیستان اهمیت فراوانی دارد، اما چندی است که دچار مشکلاتی شده که عمده آن نیز به حوزه آب مربوط می‌شود.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم و همه ما به شکل‌های مختلف خادم مردم هستیم، چرا که شأن مسئولان خدمت‌گزاری است.

وزیر کشور با بیان اینکه همه ما اعم از نیروهای نظامی و فرمانداران خدمتگزار مردم هستیم، تصریح کرد: دولت تلاش مضاعفی برای برطرف کردن مشکلات سیستان‌ و بلوچستان دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سفرهای قبلی قرارگاه «غدیر» ویژه حل مشکلات منطقه سیستان تشکیل شد که مسئولیت آن با استاندار است.

وحیدی اذعان کرد: هدف اصلی تشکیل قرارگاه غدیر حل مشکلات مردم سیستان خارج از بروکراسی‌های اداری است و همه مسئولیت دارند تا به وظایف خود در این قرارگاه عمل کنند.

وی با اشاره به انتقال آب چاه‌نیمه‌ها بیان کرد: اگر یک کار جهادی در موضوع چاه‌نیمه‌ها صورت نمی‌گرفت هم‌اکنون ما مشکلات بیشتری در حوزه تامین آب این منطقه داشتیم.

وزیر کشور افزود: در رابطه با حل مشکل آب منطقه سیستان همزمان چند طرح مختلف برای تامین آب آشامیدنی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اولویت اشتغال‌زایی در منطقه سیستان، تصریح کرد: باید با ایجاد شغل شرایطی را ایجاد کنیم که مردم در این منطقه بمانند و هیچ کاری ضروری‌تر از این نیست.

وحیدی ادامه داد: افرادی در صدد هستند تا با ایجاد خلل، مشکلاتی در استان ایجاد کنند، اما ما باید هوشیار باشیم و با قدرت برای توسعه روزافزون این خطه گام برداریم.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی از عدم اشتغال منشعب می‌شود، تصریح کرد: باید با توانمندسازی افراد حداکثر حمایت را از افراد جویای کار داشته باشیم.
پیگیر تحقق کامل مصوبات سفرهای مقامات کشوری به استان هستیم

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه در زمینه پیگیری مصوبات سفرهای استانی گفت: پیگیر تحقق کامل مصوبات سفرهای مقامات کشوری به استان هستیم.

محمد کرمی با اشاره به رصد عملکرد مسئولان و فرمانداران، اظهار داشت: ما با هیچ یک از مسئولان تعارف نداریم و باید با همت، اراده قوی و تلاش شبانه روزی در وسط میدان باشند.

وی با تاکید بر حل مسئله آب در منطقه سیستان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما بحث آب منطقه سیستان است که علاوه بر پیگیری حق‌آبه سیستان، اقداماتی مناسب با اعتبارات قابل توجه در جهت حل مسئله‌ آب منطقه آغاز شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه، گفت: با توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در صدد ایجاد اشتغال پایدار هستیم.

محمد کرمی تصریح کرد: پیگیر دستور وزیر در سفر به استان سیستان و بلوچستان به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تامین اعتبار 300 میلیارد تومان برای کشاورزان هستیم.

وی در زمینه آسیب‌دیدگان شرایط جوی اخیر به خصوص گلخانه‌داران و دامداران منطقه افزود: پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان در زمینه گازرسانی به منطقه سیستان گفت: با اضافه کردن پیمانکار به دنبال سرعت‌دهی به پروژه انتقال گاز به منطقه سیستان هستیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: