جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: امسال میزان کشت قراردادی گندم در این شرکت به بیش از پنج هزار هکتار رسیده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، قاسم محمدی روز سه شنبه اظهار کرد: امسال علاوه بر گندم، حدود یک هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شرکت به کشت جو اختصاص یافته که یک هزار هکتار آن به صورت دیم و حدود ۹۰۰ هکتار به صورت آبی کشت شده است.

وی با اشاره به راندمان تولید گندم در کشت و صنعت مغان افزود: میزان تولید گندم در زمان مدیریت بخش خصوصی ۲.۳ تن در هر هکتار بود که این رقم امسال به ۲.۷ تن در هر هکتار افزایش یافته است.

میزان تولیدات کشت و صنعت مغان به یک میلیون تن افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه امکان افزایش تولیدات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به یک میلیون تن وجود دارد، افزود: میزان تولیدات این شرکت در سال گذشته ۶۰۰ هزار تن بود که امسال این میزان به ۷۰۰ هزار تن رسید و پیش بینی می‌شود تا سه سال آینده میزان تولیدات شرکت به یک میلیون تن افزایش یابد.

وی ادامه داد: افزایش راندمان در شرکت رکورد بی نظیری در طول تاریخ تاسیس شرکت محسوب شده و این رکورد نه تنها در گندم بلکه در تولید جو، کلزا و چغندر قند نیز مشهود است.

محمدی خاطرنشان کرد: اهداف، آرمان‌ها، برنامه ریزی‌ها، راهبردهای تعریف شده، منشور و الگوی کشت تدوین شده در بخش کشاورزی با حمایت‌هایی که در حوزه‌های مختلف از جمله تامین به موقع نهاده انجام می‌گیرد، بصورت مدون و زمان بندی شده اجرایی و عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه حوزه زراعت یکی از بخش‌های فعال این بنگاه اقتصادی است، افزود: یکی از اهداف ایجاد شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان این بود که این شرکت به الگوی کشاورزی ایران تبدیل گردد.

میزان کشت قراردادی گندم در کشت و صنعت مغان به پنج هزار هکتار سید

نظام جامع مجتمع کشت و صنعت تدوین می‌شود

وی با بیان اینکه موفقیت‌های کسب شده در این بنگاه اقتصادی حاصل خرد جمعی، همکاری و تلاش کارکنان شرکت است، ادامه داد: هم اکنون با رویکرد جدید از طریق عمل به سیاست‌ها و مشی وزارتخانه جهاد کشاورزی شرکت مغان هم اکنون رو به احیا بوده و سعی می‌شود، جایگاه گذشته شرکت را در زمینه الگو بودن احیا گردد.

محمدی با بیان اینکه تدوین نظام جامع مجتمع با هدف طراحی برنامه‌های وضعی، میان مدت و بلند مدت آغاز شده است، افزود: هدف این است که در قالب این نظام جامع، چشم‌انداز کشت و صنعت مغان به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ در بخش‌های مختلف کشاورزی و تولید طراحی شده و در خدمت این بخش قرار گیرد.

مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان که هم‌اکنون به عنوان زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود، در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامی و صنایع وابسته با ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل فعالیت می‌کند و به عنوان پیشانی تولید بخش کشاورزی استان در حال فعالیت و تولید است.

این مجموعه بزرگ اقتصادی به عنوان بزرگترین شرکت کشت و صنعت کشور با داشتن اراضی وسیع زراعی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولید غذای دام و سایر نیازهای حوزه کشاورزی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: