جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
عجب شیر پرس - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، یکم اسفندماه) با ۶۰ هزار و ۸۹۷ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحدی ایستاد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۱۶ هزار و ۴۴۲ واحد افزایش به ۴۹۳ هزار و ۱۶۱ واحد و شاخص قیمت با ۹هزار و ۷۴۹ واحد رشد به ۲۹۲ هزار و ۴۱۰ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۴۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۴ هزار و ۱۹ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶ هزار و ۳۰۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با پنج هزار و ۹۴۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۸۹۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲ هزار و ۳۱۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۲۰۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲هزار و ۹۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۹۸۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، داروسازی اسوه (داسوه) با ۳۸ واحد، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۲۱ واحد و صنایع سیمان دشتستان (سدشت) با ۱۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، سیمان اردستان (اردستان)، شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۴۳ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۳۲ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۶۷۵ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۲۲۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۷۵ هزار و ۵۱۸ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین حمل و نقل گهرترابر سیرجان (حگهر)، سرمایه‌گذاری مسکن الوند (ثالوند) و پنبه و دانه‌های روغنی خراسان (غدانه) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: