دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۱۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سفر رییس جمهور به پکن نشان داد که سطح ارتباط ایران و چین در حوزه سیاسی و اقتصادی در جایگاه مطلوبی قرار دارد و با این سفر پیوند اقتصادی دو کشور منسجم تر شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، هادی بیگی نژاد در مورد سفر آیت الله رییسی رییس جمهور اسلامی ایران به چین گفت: این سفر نشان داد که سطح روابط دو کشور در حوزه های سیاسی و اقتصادی در جایگاه مطلوبی قرار دارد و دیدیم که استقبال گرم چینی ها از آیت الله رییسی هم بازتاب زیادی در رسانه ها داشت.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه مذاکرات طرفین در حوزه های مختلف نشان داد که طرف چینی رغبت و تمایل جدی برای توسعه تعاملات با ایران دارد، اظهار داشت: امضای ۲۰ سند همکاری همکاری اقتصادی ایران و چین را منسجم تر کرد و در آینده می تواند دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد.

بیگی نژاد توسعه تعاملات فرهنگی را از دیگر دستاوردهای این سفر عنوان کرد و با اشاره به اعلام آمادگی رییس جمهور چین برای سفر به تهران اظهار داشت: این سفر از لحاظ فرهنگی و سیاسی قابلیت توسعه دارد و می تواند به تقویت تعامل تهران- پکن منجر شود و ارتباط ایران در نگاه به شرق را جدی‌تر کند.

تلاش غرب برای انزوای سیاسی ایران همیشه ناکام مانده است

نماینده مردم ملایر درباره تلاش غربی ها برای انزوای سیاسی ایران در نظام بین الملل بویژه در ماههای اخیر گفت: ایران هیچگاه در انزوای سیاسی نبوده است؛ این ادعای دروغین در خارج از کشور از سوی غربی‌ها مطرح می شود و برخی هم در داخل به این موضوع دامن می زنند و در میدان دشمن بازی می کنند.

وی با اشاره به نشست جنبش غیر متعهدها در تهران یادآور شد: شانزدهمین دوره نشست جنبش غیرمتعهدها که از ۵ تا ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ در تهران برگزار شد بیش از ۱۰۰ کشور از ۱۲۰ کشور عضو در این نشست حضور داشتند آن هم در زمانی که ایران در اوج تحریم ها بود که این نشان می دهد غرب هیچگاه نمی تواند در هدف خود برای انزوای ایران در نظام بین الملل به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه می توان با نگاه به حوزه شرق سیاست متوازنی را در نظام بین الملل داشته باشیم، افزود: دولت سیزدهم در تلاش است با همه کشورهای ارتباط گیری کند و سفر اخیر رییس جمهور به چین هم نشان داد که ایران از جایگاه خوبی در نظام بین الملل برخوردار است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: