جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
عجب شیر ما - شهردار منطقه 4تبریز از ادامه عملیات اجرایی پروژه مبدان بزرگ اذربایجان با پیشرفت فیزیکی 45درصد خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عالی باف با اشاره به اهمیت پروژه میدان بزرگ آذربایجان گفت: میدان آذربایجان با 5/13 هکتار مساحت به عنوان یکی از بزرگ ترین میدان های کشور است که در هر ساعت 12 هزار خودرو وارد محدوده میدان می شود و این امر، موجب بروز ترافیک سنگین در این محدوده و بروز حوادث ناگوار می شود.

وی در توضیح طرح در حال اجرا در این میدان گفت: در طراحی های این پروژه، 4 تقاطع غیر هم سطح در نظر گرفته شده است که 3 مسیر شریانی اتوبان پاسداران، بلوار آذربایجان و بلوار شهید بابایی را به میدان پیوند می دهد و مسیردیگری نیز در داخل میدان تعبیه شده تا دو سوی میدان را به هم متصل کند .

وی ادامه داد: هرچهار قطعه این طرح که به شکل تقاطع غیر هم سطح اجرا می شوند، به طور همزمان در حال طی مراحل عمرانی هستند و در مرحله حفاری شمع های داخل میدان، زیر سازی رینک دور میدان،  ساخت تیر و ورقهای پل ها ودیگر قسمت های پروژه قرار دارند.

عالی باف، در زمینه پیشرفت فیزیکی پروژه بزرگ میدان آذربایجان نیز گفت: عملیات اجرایی این پروژه، به سرعت  و با پیشرفت فیزیکی 45درصدی، در حال اجرا است.

گفتنی است؛ پروژه میدان بزرگ آذربایجان از بخش های مختلفی تشکیل شده است و در کنار اجرای پروژه های تبادل ترافیکی، طرح های بدنه سازی، معماری و طراحی شهری نیز در این میدان اجرا خواهدشد.

همچنین، طراحی بدنه سازی میدان آذربایجان، توسط معاونت شهرسازی و معماری شهردار تبریز به مسابقه گذاشته شد که اخیرا، طرح های برتر توسط هیات داوران، انتخاب و معرفی شدند که پس از پشت سر نهادن مراحل قانونی و اداری، وارد مرحله اجرایی خواهندشد

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: