دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
عجب شیر پرس - رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: براساس هشدارهای سازمان هواشناسی، حرکت کلیه شناورها از ترمینال مسافربری این بندر به جزیره خارگ از روز جاری به مدت سه روز متوقف شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، کیامرث جوکار روز پنجشنبه افزود: با توجه به وزش باد و متلاطم شدن دریا امکان تردد در مسیر گناوه به خارگ وجود ندارد و باید شرایط مناسب آب و هوایی پایدار برقرار شود.

وی اظهارکرد: این اداره نسبت به حفظ سلامت و ایمنی مسافران در دریا وظیفه خطیری دارد و اجازه خروج هیچ شناوری اعم از باری، صیادی و مسافری را به دریا از روز پنجشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده نمی‌هد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: در زمان حاضر یک شناور مسافربری "مهبد" از بندر گناوه به جزیره خارگ فعالیت دارد و روزانه تعداد ۷۰ مسافر را در ۲ نوبت جابجا می‌کند.

وی یادآور شد: همچنین دو فروند لندینگ گرافت نسبت به جابجایی کالا و تامین مایحتاج مورد نیاز مردم جزیره خارگ فعالیت دارند.

بندرگناوه در شمال استان بوشهر به عنوان پسکرانه بندر خارگ نقشی مهم در جابه جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی، پتروشیمی و مایحتاج مورد نیاز به این جزیره دارد.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت محل استقرار بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر واقع است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: