شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
عضو نظام صنفی کشاورزی اصفهان:
عجب شیر پرس - عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: بارندگی های اخیر بر خلاف بخش مرکزی به بهبود مزارع زیر کشت شرق این منطقه منجر شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان در چند روز اخیر بارش های گسترده‌ای را در نواحی مختلف به صورت برف و باران به همراه داشته است.

حسین وحیدا روز پنجشنبه با اشاره به بارندگی‌های گسترده چند روز اخیر در استان افزود: این بارش ها خوشبختانه بهبود وضعیت کشت محصول در شرق استان را در پی داشته و آسیب زا نبوده است.

وی با بیان اینکه بازگشایی اخیر رودخانه زاینده رود و تخصیص آب برای کشاورزی مطالبه جامعه کشاورزی و مدیران استانی بود، خاطرنشان کرد: بر همین اساس کشت دوم پاییزه در شرق اصفهان در حال انجام است.

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان درباره شائبه هایی در باره بازگشایی زاینده رود، گفت: جاری سازی زاینده رود بر مبنای برنامه، آمار و ارقام‌ و توافقات استانی و ملی انجام می‌گیرد و ماه بهمن نیز زمان کشت پاییزه دوم دوم محسوب می‌شود.

وحیدا تصریح کرد: با بازگشایی زاینده‌رود و میزان آب تخصیص یافته حدود ۲۵ درصد از مزارع شرق اصفهان معادل ۲۰ هزار هکتار زیر کشت رفته که بخش اعظم آن را گندم تشکیل می‌دهد.

استان اصفهان ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد اما بدلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آنها زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.

برپایه گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان درسال زراعی جاری بیش از ۱۵۰ میلی متر بارش در این استان ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۶۲ و نسبت به میانگین بلند مدت ۳۸ درصد افزایش داشته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: