جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
عجب شیر پرس - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۳۰ طرح اقتصادی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی در این استان قابل اجرا است که برای این طرح‌ها در نقاط مختلف استان مکان‌یابی شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، یعثوب نژادمحمد روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اظهار کرد: ۶۶ طرح اولویت دار در پنجره واحد سرمایه‌گذاری بارگذاری شده بود که در نهایت ۳۰ طرح بعنوان اولویت مصوب و مقرر شد در بخش گردشگری۱۰ طرح، بخش کشاورزی ۱۰ طرح و بخش صنعت هم ۱۰ طرح از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی اجرا شود.

وی افزود: چکیده این طرح‌ها در سایت سرمایه‌گذاری خارجی هم بارگذاری و در هفته اخیر هم مورد تایید قرار گرفت.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همه این ۳۰ طرح در سامانه وزارت کشور هفته آینده قابل رویت خواهد بود.

وی از پیگیری‌ها برای مشارکت شرکت‌های خارجی با هدف تکمیل طرح‌های عمرانی در استان خبر داد و گفت: اقدامات مؤثری در حال انجام است تا با فراخوان شرکت مادر تخصصی تأمین و تجهیز طرح‌های زیربنایی حضور فعال شرکت‌های خارجی را در تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در استان اردبیل شاهد باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اشاره به فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با هدف احصا و کاهش فرآیندهای زائد صدور مجوزها در بهبود فرآیند تولید و اشتغال گفت: با تلاش این مرکز در چند ماه اخیر یک سوم زمان مورد نیاز برای صدور مجوزها کاهش پیدا کرده و با حذف قوانین مخل کسب و کار شاهد تسهیل در این فرآیندها هستیم.

نژادمحمد افزود: تلاش بر این است این مرکز با اصلاح، بهبود فرآیندها، تسهیل امور همچنین حذف مقررات زائد یاریگر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری باشد که این کار همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی شهریور ماه امسال درخصوص این طرح‌ها گفته بود که برای اجرای این طرح‌ها ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مورد نیاز است و در صورت تحقق این سرمایه گذاری‌ها دو هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد می‌شود.

در این جلسه مشکلات سرمایه گذاری بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: