يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
عجب شیر پرس - معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف روز گذشته و بروز کولاک، راه ارتباطی ۵۰ روستای استان را بست.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، غلامرضا رسول زاده، روز پنجشنبه با بیان اینکه این روستاها در مناطق کوهستانی شهرستان های هشترود و چاراویماق واقع هستند، افزود: تلاش گروه های راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها در جریان بوده و علاوه بر ماشین آلات این شهرستان ها، چند دستگاه لودر و بولدزر نیز برای کمک به بازگشایی راه این روستاها به این منطقه اعزام شده است.

وی اظهار کرد: از شب گذشته تاکنون گروه های راهداری، راه ارتباطی ۸۵ روستای آذربایجان شرقی را که با مشکل تردد مواجه بودند، برف روبی و به ۱۴۹ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شب گذشته ۲۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک نیز در راهدارخانه ها اسکان داده شدند، گفت: از روز گذشته تاکنون ۷۱۰ کیلومتر -باند از راه های استان برف روبی شده و در جریان این عملیات ۱۱۵ تن مخلوط نمک و شن استفاده شده است.

رسول زاده، با بیان اینکه در زمان کنونی تمام راه های شریانی، اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آنها در جریان است، ادامه داد: با توجه به لغزندگی جاده ها، رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برفگیر استان خودرو خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات و پوشاک زمستانی مجهز کنند.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش برف طی امروز در استان، یادآور شد: مردم و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، با نفوذ سامانه بارشی طی امروز و فردا بارش باران و برف استان را فرا می گیرد.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: