پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
عجب شیر پرس - فرمانده کل انتظامی گفت: هماهنگی کامل در مرزها برای کمک رساندن به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه وجود دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی درباره خروج گروه‌های مردمی و داوطلبان از مرز برای رفتن به کشورهای ترکیه و سوریه با هدف کمک به زلزله‌زدگان  اظهار کرد: هیچ مشکلی برای اعزام و عبور و مرور قانونی از مرز برای کمک به زلزله‌زدگان به کشورهای ترکیه و سوریه وجود ندارد.

وی بیان کرد: تا به امروز گروه‌های مردمی، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی از مرزها به سمت ترکیه و سوریه از کشور خارج شدند و در رفت و آمد مشکلی نداشته‌اند.

فرماندهی کل انتظامی با بیان اینکه از ارگان‌هایی که تصمیم دارند به سمت کشورهای زلزله‌زده برای کمک بروند حمایت می‌کنیم، گفت: هماهنگی کامل در مرزها برای ورود و خروج و انتقال وسایل است.

17 بهمن بود که در ساعت 4:17 به وقت ترکیه  زمین‌لرزه‌ای سهمگین به بزرگی 7/8 ریشتر مرکز و جنوب ترکیه و شمال و غرب سوریه را به مدت 75 ثانیه لرزاند و خسارات گسترده‌ای را به جای گذاشت.

در این زلزله دست‌کم 37٬350 نفر کشته و بیش از 94٬770 زخمی شده‌اند؛ این زلزله یکی از مهیب‌ترین زمین‌لرزه‌هایی است که تاکنون در منطقه شام و مرگ‌بارترین زمین‌لرزه جهان از زمان زمین‌لرزه 2010 هائیتی و چهارمین زمین‌لرزه پرهزینه ثبت شده بوده‌ که 84٫1 میلیارد دلار خسارت وارد کرده‌ است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: