دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
عجب شیر پرس - رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان با هدف ارتقای ایمنی و تسهیل در رفت و آمد خط‌کشی شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سجاد احمدی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: برای اجرای این حجم از خط‌کشی ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی اظهار داشت: ارتقای ایمنی محورها از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌ جنوبی است و هدف از خط‌کشی راه‌ها ارتقای ایمنی عبور و مرور و آگاهی دادن به کاربران جاده‌ای هنگام رانندگی است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی همواره کاهش سوانح جاده‌ای، تلفات جانی و مالی ناشی از آن بوده که تحقق این هدف علاوه‌ بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان‌پذیر است.

وی گفت: خط‌کشی راه‌ها ضمن اینکه از ضروری‌ترین نوع علائم ایمنی است از عوامل اصلی منظم‌کردن حرکت وسایل‌نقلیه و آگاهی‌دادن به ترددکنندگان جاده‌ای نیز است لذا از مهمترین عوامل برای ایمنی جاده‌ها محسوب می‌شود از این رو این اداره کل در راستای تامین ایمنی محورهای استان، اقدامات درخور توجهی در بحث خط‌کشی محورها در دستور کار خود داشته است.

احمدی یادآور شد: با عنایت به تلاش‌های فراوان انجام پذیرفته توسط عوامل راهداری استان سعی شده در هیچ یک از محورهای شریانی و اصلی استان مشکلی از بابت خط‌کشی مشاهده نشود و در زمان و موعد مقرر طبق برنامه‌ریزی مدون خط‌کشی محورها تجدید و بروز شود.

طول راه‌های خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که از این مقدار ۷۶۸ کیلومتر بزرگراه، هزار و ۲۱۰ کیلومتر راه اصلی، سه هزار و ۳۴۷ کیلومتر راه فرعی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: