چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۱۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
عجب شیر پرس - مدیرعامل مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در بخش شهری و روستایی این استان اجرا شده است و هزار کیلومتر دیگر در دستور کار قرار دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رسول علی اصغرپور روز سه‌شنبه اظهار کرد: سه هزار کیلومتر از این شبکه به صورت هوایی انجام شده است که در این خصوص وضعیت مناسبی نسبت به سایر استان‌ها داریم.

وی تصریح کرد: ۶۰۰ کیلومتر از این شبکه از ابتدای امسال تاکنون در استان اجرا شده که اجرای هزار کیلومتر نیز در سال آینده ابلاغ شده است.

مدیرعامل مخابرات منطقه خراسان شمالی ادامه داد: کم ظرفیت بودن کابل های هوایی و در معرض سرقت بودن آن از عمده ترین مشکلات این شبکه در استان محسوب می شود که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری در راستای توسعه و تقویت دولت الکترونیک، ۲۵ سازمان دولتی و همچنین پاسگاه های مرزی و انتظامی نیز به فیبر نوری متصل شد.

مدیرعامل مخابرات خراسان شمالی افزود: شرکت مخابرات ایران در سال جاری پیگیر اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ برای مناطق کمتر توسعه یافته است که از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را پیگیر هستیم که اثرات خوبی برای استان از نظر ایجاد زیر ساخت ها خواهد داشت.

پیشتر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی اعلام کرده بود که فاز اول پروژه فیبر نوری به طول ۳۳۹ کیلومتر در خراسان شمالی اجرا شد که هشت هزار و ۴۰۵ خانوار استان زیر پوشش آن قرار گرفتند و شهرستان شیروان با ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده بیشترین سهم را داشت.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی هم اکنون بیش از ۲۵۰ هزار مشترک تلفن ثابت و بیش از ۶۰۰ هزار مشترک همراه اول را سرویس دهی می کند.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: