پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
در مصاحبة اختصاصی با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان عجب ‌شیر بیان شد:
عجب شیر پرس - وزارت ورزش و جوانان در تاریخ ۸ دی‌ ماه ۱۳۸۹ و پس از ادغام اداره تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان در مجلس هشتم تشکیل شد و اداره های ورزش و جوانان نیز در شهرستان‌ها شروع به فعالیت کردند. فریدون افشار با ۲۵ سال سابقة خدمت در ادارة ورزش، سکاندار اداره ورزش و جوانان شهرستان عجب ‌شیر است. ایشان فوق لیسانس مدیریت آموزش منابع انسانی، ۵ سال قهرمانِ دو و میدانی آموزشگاه‌های شهرستان‌ و استان و در تمام‌ رده‌‌های سنی عضو تیم منتخب فوتبال شهرستان‌ و عضو منتخب فوتبال جوانان استان بوده است. شایان ذکر است، ایشان دارای مدرک مربیگری C آسيا و کارت درجه‌ ۲ نجات غریق نیز است. گفتگویی با وی ترتیب داده‌ایم که تقدیم می‌شود:
با سپاس از شما بابت زمانی که در اختیار روزنامه عجب شیر گذاشته‌اید؛ اهداف اداره ورزش و جوانان شهرستان عجب‌ شیر و برنامه‌های آن، در چه مواردی خلاصه می‌شود؟
اداره ورزش و جوانان عجب شیر همانند سایر اداره‌های‌ ورزش استان، برنامه‌‌های خود را در سه بخش همگانی قهرمانی و جوانان برنامه ریزی کرده و پیش می‌برد.

جايگاه ورزش شهرستان عجب‌شیر در استان و کشور چگونه است؟
جایگاه ورزش عجب شیر در استان در بعضی از رشته‌‌های ورزش مانند بسکتبال، هنرهای رزمی جزء اول و دوم‌های استان است و در کل با توجه به امکانات‌ شهرستان جایگاه قابل قبولی دارد. امسال‌ در تکواندو ما مقام سوم لیگ خردسالان کشور را بدست آوردیم.

با توجه به کمبودهای اقتصادی و بودجه، آیا جذب خیر داشته اید؟
بله ما در ورزش از ظرفيت بخش‌ خصوصی و خیران محترم نیز استفاده‌ کرده‌ایم و نیازمند توجه مسئولان استانی و کشوری به شهرستان‌های که دارای مقام‌های استانی و کشوری هستند داریم.

پروژه‌های عمرانی ورزشی نظیر استادیوم‌های ورزشی و سالن‌های باستانی و... عجب شیر در چه سطحی از پیشرفت قرار دارند؟
از نظر زیرساخت‌‌های ورزشی شهرستان‌ عجب شیر امکانات قابل قبولی دارد. امسال‌ نیز ضمن تکميل سالن کشتی عجب شیر مبلغ يکصد میلیارد ریال نیز در سفر رياست محترم جمهور برای ورزش در نظر گرفته شده است، که در صورت‌ ابلاغ و تخصيص می‌توانیم یک پروژة بزرگ ورزشی را شروع بکنیم.

جنابعالی علل اصلی مشکلات موجود را در کمیته‌ها و هیئت‌های ورزشی کشور در چه می‌بینید؟
به نظرم علت اصلی مشکلات ورزش نه‌ کمبود اعتبار ورزشي، بلکه نبود اعتبار ورزشي است! امروزه‌ این اعتبارات ورزشي که صرفاً از محل درآمدهای برگشتی تزريق ورزش می‌شود، به طور مطلق پاسخگوی نیازهای ورزشي حتی یک تیم ورزشي نیست!

با توجه به اهمیت خانوادة سالم و نقش مهم بانوان در این زمینه، چه اقداماتی برای گسترش ورزش‌های مخصوص بانوان صورت گرفته است؟
با توجه به اينکه بانوان 50 درصد جامعه را تشکیل می‌‌دهند، پنجاه درصد امکانات‌ ورزشي برای بانوان در نظر گرفته شده است و ما در بین بانوان بهترین بازیکنان را در سطح تیم‌‌های ملی در رشتة والیبال و فوتسال داریم از جمله خانم‌ها لطفی و روحی هستند.

با توجه به اینکه امور جوانان نیز زیر نظر این اداره برنامه‌ریزی می‌شود، در این زمینة چه اقدامات اساسی صورت گرفته است؟
جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان‌ در شهرستان به صورت مرتب‌ برگزار می‌شود و در این جلسات مشکلات عمده جوانان‌ اعم از اشتغال، ازدواج و سایر مشکلات‌ اجتماعي جوانان‌ مطرح و اقدامات‌ لازم‌ و پیگیری‌های قانونی صورت‌ می‌گیرد.

چگونه می‌توان ورزشکاران ایرانی را الگو کودکان و نوجوانان قرار داد؟ به نظرتان نیاز به ساخت پویانمایی‌های ملی مانند کاپیتان سوباسا (کارتون فوتبالیست‌ها) است؟
با کارهای فرهنگی و هنري توسط رسانه‌های ملی و استانی می‌توان قدم‌های موثری برداشت. البته تقویت اعتماد بنفس کودکان و نوجوانان نیز بسیار مهم است و نیاز به برگزاری برنامه‌ها و مسابقه‌های ورزش محلی در سطح شهرستان و استان هستیم تا جوانان به خودباوری برسند.

چه برنامه‌هايي براي آيندة ورزش عجب شیر داريد؟
با تشکیل شورای ورزش شهرستان‌ و با دعوت از بهترين ورزشکاران شهرستان‌ جهت سپردن مسئولیت هیئت‌‌های ورزشي به این افراد و با شروع کارهای زیر بنايي در امر استعدادیابی و آموزش از پایه در تمامی رشته‌‌های ورزشي کار را به پیش می‌‌بریم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: