پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
عجب شیر پرس - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه این استان دارای ۲ هزارو ۸۹ تخت بیمارستانی دولتی است، اعلام کرد: ضریب اشغال تخت بیمارستانی در بخش دولتی البرز ۷۲ درصد است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، دکتر عباس واعظی روز سه شنبه در نشست بررسی نیازهای درمانی البرز گفت : با توجه به افزایش جمعیت ، توسعه مراکز بیمارستانی در این استان ضروری است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ ۲ از نظر شاخص دقت در بازدیدها امسال رتبه نخست کشوری را کسب کرد.
واعظی با بیان اینکه امسال شاخص سزارین به میزان پنج درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ در البرز کاهش داشته است، تصریح کرد: شاخص خوشایند سازی فرایند زایمان طبیعی و ارتقا فرایند بی دردی زایمان در البرز با رشد همراه است.
وی همچنین از افزایش آمار اهدای عضو در استان و همچنین نجات جان بیماران نیازمند به اهدا عضو خبر داد و افزود: شاخص سطح خدمات و دستیابی بیماران خاص و صعب العلاج به حمایت های درمانی نیز در استان افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به احداث ساختمان جدید دیالیز در مجتمع امام علی (ع) کرج ،افزایش دسترسی بیماران دیالیزی به خدمات دیالیز در بخش خصوصی و دولتی را یکی دیگر اقدامات موثر در ۱۸ گذشته ذکر کرد.

واعظی به برخی اقدامات درمانی دانشگاه علوم پزشکی البرز در ۱۸ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: کاهش شاخص سزارین به میزان پنج درصد نسبت به پایه سال ۱۴۰۰، رشد شاخص خوشایند سازی فرایند زایمان طبیعی و ارتقای فرایند بی دردی زایمان ، افزایش دسترسی بیماران دیالیزی به خدمات دیالیز با افزایش تخت در بخش خصوصی و دولتی ، ارتقای سطح خدمات و دستیابی بیماران خاص و صعب العلاج به حمایت های درمانی، کاهش عوارض ناشی از بیماری و رفع پیامدهای نامطلوب بیماری ، دسترسی عادلانه و همگانی به خدمات سلامت با کیفیت با هدف توانمندی کارکنان پرستاری و ارتقای دسترسی آحاد مردم جامعه به مراقبت های پرستاری ایمن و یا کیفیت از جمله اقدامات است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: