جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
عجب شیر پرس - مشاور امور بانوان و خانواده جهاد دانشگاهی استان اردبیل از برگزاری دوره درمان برای هفت هزار زوج نابارور در مرکز درمان جهاد دانشگاهی اردبیل از زمان راه اندازی این مرکز خبر داد و گفت: از این تعداد درمان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ زوج موفقیت آمیز بوده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، روز سه شنبه سیده صغری جوادی در کارگاه آموزشی «درمان ناباروری؛ جوانی جمعیت» مسأله جمعیت را یکی از مهمترین مسائل سیاست‌گذاری در کشور عنوان کرد و افزود: در سال‌های اخیر میزان باروری و رشد جمعیت به طور محسوسی کاهش یافته است و باید برنامه‌ریزی مناسب و کاربردی برای افزایش جمعیت انجام گیرد تا از آثار زیان‌بار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن کاسته شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز درمان ناباروی جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: از آغاز به کار این مرکز از سال ۱۳۸۹ تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر به علت ناباروری به این مرکز مراجعه کرده‌اند که از این تعداد حدود هفت هزار زوج که سیکل درمانی خود را کامل کرده‌اند درمان بیش از ۲هزار و ۷۰۰ زوج موفقیت‌آمیز بوده است.

مدیر پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: این مرکز با پزشکان مجرب و با بهره‌گیری از روش‌های درمانی نوین از جمله IVF، IUI و میکرواینجکشن و شیوه‌های درمانی افزایش شانس لانه‌گزینی جنین از جمله پی‌آرپی تخمدانی و رحمی، بلاستوسیست، DFI و لنفوسیت تراپی سعی دارد به بهترین شکل ممکن پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

جوادی از عقد قرارداد جهاد دانشگاهی با تمامی سازمان‌های بیمه گر، بنیاد برکت، اداره کل بهزیستی استان، دانشگاه علوم پزشکی استان و خیرین سلامت جهت تسهیل ارایه خدمات درمانی به زوجین نابارور خبر داد.

همچنین در این کارگاه آموزشی دکتر سارا امیرعجم، متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان اردبیل و دارای فلوشیپ نازایی از پژوهشگاه ابن‌سینا ضمن تبیین مراحل و روش‌های درمان ناباروی و میزان موفقیت آنها اظهار کرد: متاسفانه نازایی به شدت در حال افزایش می‌باشد به طوری که کار به اهدای جنین و تخمک و استفاده از رحم اجرایی رسیده است.

وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در جامعه بیان کرد: با اینکه از ۳۷ سالگی میزان باروری زنان کاهش می یابد اما بیشتر ازدواج‌ها در سن بالای ۳۵ سالگی صورت می‌گیرد و باعث افزایش تعداد افراد نابارور در جامعه می‌شود.

دکتر امیرعجم ضمن توصیه به زوجین برای فرزندآوری در همان سنین جوانی افزود: با توجه به اینکه ذخیره تخمکی در زنان ثابت است و با گذشت سن روز به روز از میزان آن و موفقیت درمان ناباروری کاسته می‌شود لذا ضرورت دارد زوجین بعد از ۶ ماه تا یک‌سال بعد از ازدواج اگر بدون پیشگیری صاحب فرزند نشدند، به مراکز درمانی مراجعه کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: