شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
عجب شیر پرس - مدیرمنابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۶ مورد از مجموع ۹۳ مصوبه سفر مهرماه سال گذشته رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به این استان سهم بهداشت و درمان بود که برای شتاب بخشی در روند اجرای آنها ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سید حسین حسینی روز دوشنبه افزود: از این میزان اعتبار تخصیصی سفر استانی رئیس جمهور به بخش درمان در ۱۶ ماه گذشته تاکنون ۳۳۷ میلیارد تومان معادل ۵۲.۶ درصد آن پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بسیاری از این پروژه‌های بخش سلامت از جمله طرح‌های برزمین مانده از سال‌های گذشته و تکمیل و سرعت بخشی در روند اجرای آنها نقشی مهم در بهبود وضعیت بهداشت و درمان این استان دارند.

حسینی ادامه داد: تکمیل مرکز بیماری‌های خاص استان بوشهر از جمله این مصوبه‌ها است که برای سرعت بخشی در روند اجرای آن ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب از محل سفر رئیس جمهور به این استان داشت که تاکنون ۳۷ میلیارد تومان آن تامین شده است.

وی اضافه کرد: مجتمع درمانی بیماری‌ها خاص شامل هموفیلی، دیالیز، تالاسمی، ام اس و پیوندی از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۹۳ اجرا شده است که تلاش می‌شود با تخصیص اعتبار لازم این پروژه به سرانجام برسد.

حسینی اضافه کرد: تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان در زمینی به مساحت ۱۶هزار مترمربع در ۶طبقه سال ۹۶ آغاز و قرار است در سه فاز ساخته شود که اکنون فاز اول آن در دست اجرا است.

وی یادآور شد: هرچند این پروژه در ردیف مصوبه‌ها سفر قرار نداشت اما با تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و پیگیری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار و مهم زیرساختی بخش درمان در شهرستان دشتستان در این ردیف قرار گرفت.

حسینی گفت: سهم بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ۱۵۰ میلیارد تومان بود که تاکنون ۴۵ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بیمارستان جایگزین مرکز درمانی فاطمه زهرا (س) بوشهر از دیگر پروژه‌های مهم و نیمه کاره در بخش درمان استان بوشهر به شمار می‌رود که از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب تاکنون ۱۷۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

حسینی اظهار کرد: دانشکده پزشکی بوشهر نیز از جمله پروژه‌های نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی به شمار می‌رود که برای سرعت بخشی در روند اجرا ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت که تاکنون ۳۵ میلیارد تومان اعتبار آن تخصیص یافته است.

به گفته حسینی توسعه بیمارستان‌های اهرم و خورموج به عنوان یکی دیگر از مصوبه‌های سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است که این پروژه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت و با تلاش صورت گرفته برای به سرانجام رساندن آن ۲۷ میلیارد تومان اعتبار تاکنون اختصاص یافته است.

وی تکمیل ۱۷ مرکز بهداشتی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله دیگر مصوبه‌های بخش بهداشت و درمان در استان بوشهر بود که کل این مبلغ اختصاص یافته و این مراکز تکمیل و آماده افتتاح هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: