پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
عجب شیر پرس - قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور میزان اثربخشی عملکرد این سازمان در ۱۰ ماهه اول امسال را تشریح کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، احمد رحمانیان در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان اردبیل  با اشاره به توفیقات و اثربخشی سازمان بازرسی کل کشور در ۱۰ ماهه نخست امسال گفت: این سازمان در راستای جلوگیری از تضییع اموال و حقوق دولتی ۷۸۶۵میلیارد تومان و ۴۴ میلیون دلار و ۱۱۷ میلیون یورو اثربخشی داشته است.

وی ادامه داد: در  همین رابطه در زمینه شناسایی فرار مالیاتی ۱۵۸۰ میلیارد تومان و در حوزه وصول مبالغ فرار مالیاتی ۱۴۵۹۰ میلیارد تومان  و در استرداد وجوه و اموال ۸۹۵۵ میلیارد تومان و ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار دلار و ۳۷۰ هزار یورو و در وصول مطالبات دولت ۴۷۴۰میلیارد تومان و ۱۹۷ میلیون دلار و ۱۹ میلیون یورو است که بخش بسیار کوچکی از اقدامات گسترده سازمان در زمینه اثربخشی در 10 ماه اول امسال است.

رحمانیان  با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: از حضور گسترده و باشکوه مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن سپاسگزاری کرده و اعلام می کنم این حضور مسئولیت مسئولان را سنگین تر کرده است.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به فراز و فرودهای انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فراز و فرود و ریزش و رویش‌های زیادی داشته‌ایم ولی انقلاب اسلامی مستحکم‌تر از گذشته مسیر آرمانی و اهداف پیش‌بینی شده را طی می‌کند تا به سرمنزل مقصود که ظهور حضرت قائم است برسد.

رحمانیان افزود: نظام جمهوری اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ نهالی بود که به یک درخت تنومند تبدیل شده است که ثمرات و برکات آن را می‌بینیم که این امر نتیجه فرهنگ دینی، نظام ولایی و در وهله سوم، وحدت کلمه اقشار مردم است.

وی مهمترین اقدام مسئولان در شرایط کنونی را بصیرت افزایی و جهاد تبیین دانست و افزود: باید دستاوردهای نظام بویژه برای قشر جوان و نوجوان که دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را درک نکرده اند به ویژه در عرصه های آموزشی، عمرانی، صنایع و نظامی را باید تبیین کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی سازمان بازرسی کل کشور دو وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات و حسن جریان امور را بر عهده دارد،  بر ضرورت توجه به حسن جریان امور تاکید کرد.

رحمانیان تصریح کرد: در اجرای صحیح قوانین گردش کار باید بر اساس قوانین و مقررات بدون تبعیض انجام شود. حسن جریان امور، کل امورات سیاسی، اجرایی و اداری کشور را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای صحیح قوانین، معیار قابل سنجش و ضمانت اجرایی دارد که قانون است؛ تاکید کرد: حسن جریان امور معیار آنچنانی ندارد و بعضا شاید ضمانت اجرا نداشته باشد. حسن جریان امور گردش روان، آسان، صحیح، سریع و بهتر کارها است، به نحوی که روند فعالیت‌ها در تولید و ارائه خدمات عمومی توسط دستگاه‌ها و سازمان‌ها به مردم و مراجعین بهترین نحو ممکن انجام شود.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور شفافیت و رفع تعارض را دو کلید واژه حسن جریان امور دانست و گفت: شفافیت هم حق مردم و هم تکلیف حاکمیت است. در حوزه شفافیت یکی از محورها بحث الکترونیکی کردن امور و دولت الکترونیک است که سال‌ها در قانون به آن اشاره شده اما هنوز  به نحو کامل اجرا نشده است البته دولت سیزدهم گام هایی را در این رابطه برداشته که انتظار می‌رود به نحو کامل آن را به سرانجام برساند. امروز باید از الکترونیکی کردن امور به سمت هوشمندسازی فعالیت‌ها در بستر فضای الکترونیکی حرکت کرد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی نارضایتی از دستگاه‌ها به عدم الکترونیکی کردن امور باز می‌شود. چون اگر ارتباط چهره به چهره قطع شود تا حدود بسیاری بساط این مفاسد جمع می‌شود.

رحمانیان یکی از جنبه‌های شفافیت را شایسته سالاری و مباحث مدیریتی عنوان کرد و افزود: باید دقت شود افرادی که در مناصب مدیریتی بکار گرفته می‌شوند از شایستگی و توانمندی برخوردار باشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: