جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
رئیس اتحادیه درودگران و مبل فروشان:
ابراهیم ریحانی رئیس اتحادیه درودگران و مبل فروشان و از فعالین با سابقه این صنف است. با وی به گفتگویی صمیمانه نشستیم تا از مشکلات و فراز و فرودهای این صنف بشنویم. ماحصل این گفتگو در ادامه از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد:
در حال حاضر کیفیت محصولات داخلی بسیار بالا رفته است، آیا این امر توانسته است بر افزایش سهم تولیدات داخلی از بازار فروش مبل موثر باشد؟
در کل کیفیت محصولات تولیدی داخل قابل قبول می‌باشد و در صدی از تولیدات نیز دارای استاندارد و برند می‌باشد اما رکود حاکم بر اقتصاد، بر بازار فروش مبلمان هم سایه افکنده و باعث کم رونق شدن بازارشده است به طوری که در سال جاری تعداد زیادی واحد های فعال در این صنف به علت مشکلات مالی اقدام به تعطیلی واحد خود کرده اند.
 
احداث شهرک مبل و مجتمع های فروش و عرضه مبلمان را تا چه حد در گسترش رقابت سالم و توسعه بازار مبل موثر می‌دانید؟
تجمیع صنف در شهرک مبل برای رفاه حال مشتریان و مراجعه کنندگان می‌باشد که به سهولت بتوانند اجناس مورد نیاز خود را تهیه نمایند که در این راستا جامعه شهری هم از مزایای تجمیع صنوف در شهرک‌ها بهره مند می‌شود. فلذا عنایت و کمک مسئولین در این راستا است که به فکر تامین محلی مناسب برای احداث شهرک تا به دور از هرگونه ترافیک، محلی آرام و زیبا برای رفاه حال مشتریان فراهم آورد.

بیشترین سهم بازار مربوط به محصولات داخلی است یا خارجی؟
در حال حاضر بیشترین سهم بازار مربوط به محصولات داخلی است که بعضاً با ورود محصولات خارجی ( از چین و مالزی) بازار محصولات داخلی با مشکل مواجه می‌شود و تعادل بازار را برهم می‌زند.

عوامل رکود در بازار مبل را چه می‌دانید؟
عدم ارائه تسهیلات ارزان  قیمت به تولید کنندکان و نبود حمایت با در نظر گرفتن اینکه مبلمان جزء کالاهای لوکس بوده و از اقلام ضروری زندگی به شمارنمی رود از یک سو و کاهش قدرت خرید مردم از سوی دیگر بیش از پیش بر رکود این صنف می‌افزاید.

مهمترین مشکلات پیش روی این صنف را چه می‌دانید؟
به طوری که قبلاً هم اشاره شد مبلمان در سبد کالایی بیشتر خانوارها جایی ندارد و تهیه آن افزایش در آمد خانوار را می‌طلبد،کاهش قدرت خرید مردم از فعالیت مطلوب این صنف و تولید این محصول می‌کاهد به طوری که در موارد رکود اولین ضربه به این صنف وارد می‌شود و حالت شروع رونق اقتصادی در آخرین مراتب رونق قرار می‌گیرد. که متاسفانه این امر از دیدگاه مسئولین دور مانده مخصوصاً مسئولین امور مالیاتی کشور که درآمد اصناف را مد نظر قرار نمی‌دهد و مطالبه مالیاتهای گزاف را فقط سابقه پرونده و یا به موقعیت محل کسب معطوف می‌کنند در حالی که می‌بایست کارشناسی و تجزیه و تحلیل در رابطه با در آمد اصناف به عمل می‌آید تا اخذ مالیات با توجه به درآمد سنجیده شود نه سابقه پرونده مالیاتی و محل فعالیت.

نقش اتحادیه‌ها را در تنظیم بازار مبل و رفع مشکلات چگَونه ارزیابی می‌کنید؟
با حمایت و تعاملی که از طرف اتحادیه‌ها برای تولید کنندگان صورت گرفته اجناس تولیدی آنها را معرفی و با تجمیع تولید کنندکان در شهرک مبل کمک شایانی به توزیع تولیدات آنها می‌کنیم اما این کافی نیست و همراهی و همدلی مسئولین را می‌طلبد که با ارائه تسهیلات به تولید کنندگان و کارگاههای کوچک کمک شایانی به رونق این صنف شود.

رئوس برنامه های اتحادیه‌ها را برای رفع مشکلات صنف بیان کنید؟
همان طور که مستحضرید مشکلات جامعه صنفی و تولید کنندگان خیلی بیشتر از مسائلی است که بتوان در یک مصاحبه یا تیتر روزنامه ای مطرح شود و تنها با کمک مسئولین امر در رابطه با حمایت از تولید داخلی می‌توان بر رکود حاکم بر بازار غلبه کرد.

در پایان اگر صحبتی با مسئولین، همکاران و خوانندگان دارید، بفرمائید؟
بنده به عنوان خدمتگزار اصناف فعال در اتحادیه درودگران و مبل فروشان با استدعا از همکاران محترم مبنی بر تولید اجناس با کیفیت مطلوب و استاندارد برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان محترم و همچنین تقاضای عنایت بیشتر مسئولین امر در مساعدت‌‌ها مخصوصاً مسئولین محترم امور مالیاتی که می‌توانند راه گشای خوبی برای رونق اقتصادی باشند را خواهانیم و در پایان با عرض تبریک پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن سال نو توفیق و لطف خداوندی را برای عموم هموطنان بالاخص جامعه صنفی آرزومندم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: