جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
عجب شیر پرس - ۱۵۰ طرح با اعتبار ۱۱ هزارو ۴۵۳ میلیارد تومان همزمان با پنجمین روز از چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان بجنورد مرکز خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح های دهه مبارک فجر در شهرستان بجنورد امروز یکشنبه با حضور استاندار خراسان شمالی، نمایندگان مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

مهمترین پروژه‌های دهه فجر امسال در شهرستان بجنورد در حوزه جهاد کشاورزی، نوسازی مدارس، آب و فاضلاب، گاز، بهداشت و درمان، بنیاد مسکن و راهداری و حمل نقل جاده‌ای است.

از این تعداد، ۱۳۸ طرح با اعتبار ۲۸۸ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح و ۱۲ طرح با اعتبار هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

طرح انتقال پساب شهر بجنورد به مجتمع پتروشیمی خراسان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان، توسعه تصفیه خانه فاضلاب بجنورد با اعتبار ۳۴۲ میلیارد و اجرای خط انتقال آبرسانی به پلنگ دره با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان از مهمترین کلنگ زنی ها دهه فجر در شهرستان است.

همچنین آبرسانی به چهار روستا با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان، حوزه بهداشت و درمان با پنج طرح با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، حوزه صنعت و جهاد کشاورزی با چندین طرح از جمله پرورش مرغ گوشتی، کارخانه خوراک دام و سردخانه نگهداری میوه و سبزیجات به ارزش اعتباری ۵۲ میلیارد تومان و افتتاح چهار مدرسه با ۳۵ کلاس در حوزه نوسازی مدارس با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان از مهمترین افتتاحیه های این شهرستان است.

۵۱۶ طرح با اعتبار سه هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود که از این تعداد پروژه، ۴۶۹ طرح با ۶۵۰ میلیارد تومان افتتاح و ۴۷ طرح نیز با سه هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

این پروژه ها بیشتر مربوط به بخش صنعت و معدن، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و شهرداری ها است و بیشترین پروژه‌ها در شهرستان های شیروان با ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار و اسفراین ۸۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شود.

بیشترین طرح های کلنگ زنی نیز مربوط به شهرستان بجنورد است.

روستا اولویت اصلی توسعه

استاندار خراسان شمالی در آیین عملیات اجرایی گازرسانی به هشت روستای شهرستان بجنورد در روستای "گودالی سلاخ" اظهار کرد: خدمات دهی به روستاها از اولویت های دولت محسوب می شود و امیدواریم که ارائه خدمات در روستاها زمینه ساز مهاجرت معکوس شود و روستا بعنوان مولد تولید به کار خود ادامه دهند.

محمدرضا حسین نژاد تصریح کرد: توجه به روستاها در زیر ساخت، گاز، برق و آب حداقل خدماتی است که باید ارایه شود.

وی عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی کارهای خوبی برای روستائیان در سال های گذشته انجام شده و باید همچنان برای خدمت به روستائیان و حل نیازهای آنها اقدام کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: برای اجرای برنامه های دولت در روستاها در بخش های مختلف همه دستگاه های اجرایی با همکاری اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید تلاش کنند.

شهرستان بجنورد در حال حاضر دارای ۲ بخش، مرکزی و گرمخان و پنج دهستان گرمخان، گیفان، بدرانلو، باباامان و آالداغ است و برابر آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای ۳۲۴ هزار و ۸۳ نفر جمعیت است
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: