جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
عجب شیر پرس - مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری گفت:هشت طرح در ایام دهه فجر با اشتغالزایی مستقیم۵۷ نفر و با اعتباری افزون بر ۱۲۲ هزار میلیارد ریال در این استان راه‌اندازی شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، پژمان نوروزی روز یکشنبه افزود: علاوه بر هشت طرح افتتاح شده در دهه مبارک فجر، از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار ۷۰۰میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید مرجع تشخیص طرح‌ها نیست و هرسه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات متولی خود را دارند و برای آنکه طرح‌ها متناسب با سیاستگذاری‌های دولت باشند، تمام طرح‌هایی که پذیرش می‌شوند از طریق دستگاه‌های اجرایی و طی تفاهم‌نامه‌ای است که با دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

نوروزی تصریح کرد:فعالیت‌ها و ماموریت‌های صندوق همگام با سیاست‌های دولت پیش می‌رود و بیش از ۱۰۰درصد منابع صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری به طرح‌های اشتغالزا پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی استان گفت: فعالیت‌های صندوق باید متناسب با سند تحول دولت پیش برود و برای تحقق این مهم، سند تحول دولت را بررسی و کلید واژه‌های متناسب با فعالیت صندوق را استخراج کرده‌ایم و برنامه‌های خود را متناسب با آن عملیاتی می‌کنیم.

نوروزی افزود: بر اساس طرح‌های صندوق کارآفرینی مقرر شده این صندوق از یک هزار طرح نیمه فعال و نیمه تمام، راکد و غیرفعال در سراسر کشور کشور در سه بخش عمده اقتصادی حمایت کند و آن‌ها را به چرخه تولید برگرداند که در چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال تاکنون هفت واحد نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی اظهار داشت: توزیع منابع در تمام شهرستان‌های اُستان مطابق با شاخص‌هایی صورت می‌گیرد که رعایت عدالت انجام شود.

نوروزی یادآور شد:۲ هزار و ۷۳۰ فقره تسهیلات از ابتدای امسال توسط صندوق کارآفرینی استان پرداخت شده است و با این تسهیلات ۲ هزار ۷۰۰میلیارد ریال پرداخت شده و در این مدت سه هزار شغل به وجودآمده است که این‌ آمار در سامانه رصد ملی اشتغال کشور به ثبت رسیده و قابل پیگیری است.

صندوق کارآفرینی بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خُرد، وظایف مهم و مغفولی را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده دارد.

بهره‌مندی از تسهیلات تبصره (۱۸) قانون بودجه، طرح "تام" و طرح تأمین مالی زنجیره‌ای، به‌عنوان بخشی از راهکارهای موجود پیش روی واحدهای صنعتی غیرفعال یا نیمه فعال کوچک و متوسط برای اخذ تسهیلات و منابع مالی لازم و خروج از رکود است که صندوق کارآفرینی متولی پرداخت بخشی از این اعتبارات است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: