پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
امام جمعه بوشهر:
عجب شیر پرس – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم‌داری یکی از ابعاد و شاخص عقلانیت و هوشمندی مدیریتی به شمار می‌رود وسفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم در جغرافیای ملی نعمتی است که به این مهم توجه دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه افزود: حضور در متن و شنیدن درخواست‌های مردم، برطرف کردن مشکلات تخصصی هر استان، استفاده از فرصت‌هایی که هر استان دارد و اولویت بندی نیازهای آمایشی از پیامدهای سفر رئیس جمهور است.

وی تاکید کرد: سفرهای استانی دولت فرصتی برای نظام و هر استان که براساس نیازهای آمایشی اولویت بندی آن در جغرافیای کلان ایران منجربه ایجاد توسعه و در جغرافی خاص آن استان پیشرفت به شکل جدی مطرح و مدیریت می‌شود.

صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های بسیار راهبردی بویژه در بخش اقتصاد دریاپایه به معنای عام و درعرصه وجود ظرفیت‌های سرزمینی استانی فوق العاده در بین استان‌های ایران است.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: بوشهر موثرترین استان در تولید ناخالص ملی و در قدرت ملی نقش آفرین و در عرصه ایجاد رقابت بین الملل برای نظام اقتدار ایجاد می‌کند به همین دلیل باید با انجام کار دانشی فرصت یابی، فرصت سازی و هم تهدیدها و ضعف‌ها شناسایی شود.

وی با اشاره به حضور تیم‌های ویژه رئیس جمهور در استان بوشهر گفت: نکته خیلی مهم مصوبات سفر قبل اجرای این مصوبه‌ها در یک بازه زمانی ۲ و سه سالانه بوده که برخی از این مصوبه‌ها خوب عملیاتی شده و برخی دیگر از آنها هنوز اجرایی نشده است که تیم دولت قبل از سفر به هر استان باید مصوبه‌های سفر قبل را مورد بررسی و آسیب شناسی دقیق قرار دهد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه برای مصوبه‌های جدید باید اولویت‌ها شناسایی و مسائل اولویت بندی شود گفت: هر مصوبه سفر رئیس جمهور باید در درون خود مصوبه های زیادی تولید کند و در درون تحقق آن تولید ناخالص ملی ایجاد و برای نظام باید قدرت ایجاد کند.

تمرکز بر منابع انسانی باید رویکرد سفر استانی دولت باشد

وی با تاکید بر تمرکز بر منابع انسانی در استان‌های استراتژیک و راهبردی مانند بوشهر افزود: گاهی منابع انسانی خود را فراموش کرده و تنها به سرزمین می‌رسیم و فکر می‌کنیم که به سرزمین رسیدن به معنی رسیدن به مردمان آن سرزمین است این درحالی است که رسیدگی به مردمان یک سرزمین نیازمند انجام کار فرهنگی، بصیرتی و دانشی است.

سفرهای استانی رئیس جمهور؛ نشان از هوشمندی و عقلانیت مدیریتی است

صفایی بوشهری با بیان اینکه در اغتشاش‌های اخیر حمله دشمن شناختی و ادراکی و هدف قرار دادن بصیرت‌ها بود، اظهار کرد: در راستای تقویت منابع انسانی باید آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تقویت شوند و این همان نکته بارزی است که امروز باید در سفرهای استانی رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: براین اساس باید در بودجه‌های استان بوشهر به مسائل معرفتی، دانشی، علم و فناوری توجه و در مصوبه‌های سفر لحاظ شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید براینکه نباید در سفرهای استانی تنها به مسائل عمرانی توجه شود گفت: نباید در استانی مانند بوشهر که تراز حوزه عمرانی آن بالا است و می‌تواند برای نظام اقتدار ایجاد کند کارهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دانشی و علم و فناوری در آن فراموش شود.

وی یادآور شد: هرچند برخی وقت‌ها حوزه عمران و اقتصاد به خاطر خدمت به انسان‌ها اولویت پیدا می‌کند اما نباید مساله انسان‌ها فراموش شود چون ما باید هم سرزمین و هم انسان‌های تراز داشته باشیم به همین دلیل باید سرمایه گذاری روی منابع انسانی به عنوان یک اصل اساسی مطرح شود.

صفایی بوشهری گفت: براین اساس هر کار عمرانی که انجام می‌شود باید پیوست سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، حوزه‌های علم و فناوری و محیط زیستی داشته و در این زمینه کار دانش بنیان انجام شود.

به گفته صفایی بوشهری در سفرهای استانی افزون بر شورای برنامه ریزی باید از اندیشه های نخبگان جامعه، دفاتر مطالعات راهبردی، جوانان، دانشگاهیان استفاده و جمع بندی شود.

وی اظهار کرد: مصوبات جمع بندی شده برای دور دوم قابل قبول هستند اما می‌توان با یک کار فنی‌تر مصوبه‌های خیلی عمیق‌تر و دقیق‌تری درون آن قرار داد.

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه این استان دارای سند اقتصاد دانش بنیان ۵۰ ساله مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و منطقه ویژه علم و فناوری ایران را دارد لذا باید در اقتصاد دریا پایه و حوزه‌های توسعه علم و فناوری و محصولات دانش بنیان تجارت الکترونیک، دریایی و حوزه پیشرفت دریامحور کار جدی انجام شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: