شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
عجب شیر پرس - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از اعتکاف حدود ۱۱ هزار دانش آموز اصفهانی با رویکرد ارتقای بصیرت در مساجد استان خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مهدی نم نبات روز یکشنبه با اشاره به اینکه این اعتکاف در کشور، بزرگترین از نوع خود محسوب می‌شود افزود: اعتکاف دانش آموزی استان اصفهان از روز گذشته در بالغ بر ۵۰ باب مسجد آغاز شده است.

وی اظهار داشت: این آیین با همکاری و همت معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان و با حضور بیش از ۶۰۰ طلبه و مبلغ خواهر و برادر در حال برگزاری است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: دانش آموزان در کنار انجام مراسم خاص اعتکاف با مباحث تبیینی و اعتقادی نیز آشنا می‌شوند و حلقه‌های معرفتی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت اعتکاف دانش آموزی گفت: آشنایی دانش آموزان با خودشناسی و اینکه بفهمند که در کنار درس خواندن باید به شناخت خود برسند تا بتوانند در مسیر زندگی و آینده سازی موفق باشند در این آیین مورد تاکید جدی قرار دارد.

نم نبات همچنین ویژگی خاص اعتکاف دانش آموزی را با اعتکاف دیگر اقشار جامعه درموضوع تربیتی و پرورشی دانست و گفت: از سویی بهترین و مطمئن ترین نقطه اتصال مبلغان دینی با نوجوانان و جوانان، طرح امین است که در قالب آن دانش آموزان معتکف بیشتر با مسائل عمیق اسلامی آشنا می‌شوند و ضمن آگاهی از فرهنگ اسلامی ایران، باورها و اعتقادات ایرانی اسلامی نوجوانان تقویت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: نقش تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای این مراسم معنوی قابل‌توجه است و می‌تواند سبب تقویت کمی و کیفی آن شود.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در مراسم اعتکاف پیش از آغاز این مراسم با ورود به سایتGOFTEMANRAZM.IR به‌صورت فردی و گروهی و با حداقل هزینه در این برنامه‌ معنوی ثبت‌نام کردند.

حدود یک میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: