چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۱۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
عجب شیر پرس - مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل ضمن اعلام هشدار زرد، از نفوذ جریانات جنوبی، سامانه بارشی و سرد به استان خبرداد و اعلام کرد: از روز سه‌شنبه مناطق مرکزی و جنوبی این استان شاهد بارش برف خواهد بود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اردبیل سامانه بارشی و سرد از بعداز ظهر دوشنبه ۱۷ بهمن تا قبل از ظهر جمعه ۲۱ بهمن در تمام استان فعال خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بویژه در مناطق مرکزی استان وزش بادهای تند تا شدید حاکم شده و از اواخر روز سه‌شنبه و با شدت بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش برف پدیده غالب خواهد بود.

طی این مدت کولاک برف بویژه در ارتفاعات، رخداد مه و کاهش دید افقی، کاهش محسوس دما (طی روزهای پنجشنبه و جمعه) پیش‌بینی شده است.

بر اساس اطلاعیه اختلال در عبور و مرور شهری، اختلال در تردد جاده‌ای بویژه در جاده‌های مواصلاتی برف‌گیر،احتمال بسته شدن راه‌های روستایی در مناطق کوهستانی استان بر اثر بارش و کولاک برف و اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل محتمل است.

هواشناسی استان اردبیل به شهروندان توصیه کرده است ضمن مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و دماهای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و سوله‌های صنعتی را تنظیم کنند.

احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودرو به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی، پیش‌بینی تمهیدات لازم برای تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی در معابر و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات استان از دیگر توصیه‌های هواشناسی به شهروندان است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: